Statusrapport UKE 26

TERMIN: One day in Februar 2012

UKE: 26

TID IGJEN TIL TERMIN:  96 dager

NESTE KONTROLL: Tirsdag 22. November

KJØNN: Babyboy <3

UTÅLMODIG: Nei langt i fra. Synes tia går så himmla fort. Gleder meg sykt til å få babygull i armene mine, men jeg trives kjempe godt med å gå gravid også. Rart å tenke på at det er så kort tid igjen.

HODET NED: Babyen forandrer posisjon hver dag, flere ganger om dagen, for sparkene kommer litt over alt.

AKTIVITET INNENFRA: Det er en del aktivitet, men virker likevel som en rolig gutt. Måtte faktisk på sykehuset en dag fordi det var så rolig, men da begynte han å sparke som bare det.  Kjenner spark flere ganger om dagen, like koselig hver gang. Hører folk som sier det er ubehagelig når babyen sparker i ribbeina osv, men har ikke kejnt noe ubehag enda. Bare kos. men kan hende det blir vondere når det blir dårligere med plass inni magen, hvem vet?!

BESTEMT NAVN: Ja, ganske sikker på det altså. Vurderer fortsatt ulike navn, men har funnet en stor favoritt. 

VEKTØKNING:  Har gått opp 5-6 kg frem til nå. Synes ikke det er så mye, men tipper det blir mer nærmere slutten av graviditeten. Hvis vekten øker så sakte som den har gjort frem til nå så er jeg rimelig fornøyd.

VANN I KROPPEN:  nei ikke noe som jeg har merket noe til iallefall, og bra er det!

BARNEROM: Nope, not yet. Satser/Håper på å flytte herfra før babyen kommer. Er fortsatt på utikk og har noe spennende i kikkerten

UTSTYR:  JA! Nå har vi alt! Iallefall nesten alt. Tror jeg kun mangler stellebord og å få vognen i hus. Men har bestemt oss for hvilken vogn og farge vi skal ha, og jeg vet hvilket stellebord jeg skal ha. Så er rimelig rolig nå når det gjelder utstyr, jeg ble ferdig i go-tiden.

MANGLENDE UTSTYR: Noe småtterier bare…

STREKKMERKER: Jeg er livredd strekkmerker. Har sluppet unna så langt, men jeg skrubber og smører for harde livet. Håper jeg slipper unna de verste. Et lite strekkmerke på hoftene eller rumpa gjør meg ingen ting, men store kart over hele magen håååper jeg å unngå. 

MELK I BRYSTENE: NEI. ikke enda…

OM FØDSELEN: Er fortsatt veldig nervøs. FOlk sier man ikke trenger grue seg fordi man ikke vet hvilken smerte man skal gjennom, men bare å tenke på det gjør meg nervøs. Prøver å skyve det litt unna og ikke tenke så mye på det. Tror nok de tar godt vare på oss gravide og fødende på sykehuset.

PLAGER: Plages skikkelig meg ryggen nå, og ribbeinet på den ene siden. Greier ikke sitte lenge, for da hyler ryggen av smerte (!?) Derfor må jeg bevege meg ofte, ligge mye og trene.

OPPEGÅENDE: Joda, føler meg oppegående jeg. Heheh.. Litt stresset for tiden, fordi jeg har en eksamen jeg ikke føler meg helt klar for.

SULTEN: Blir fort sulten etter måltid, så spiser ofte.

KYNNERE: Svært lite

MATKIKK: sukker! Aaahh, sukker er min beste og (verste) venn! Prøver å holde meg unna, men aaah sukker! Nam

TUNGT: Nei ikke så veldig tungt, men det er av og til litt tungt å puste når jeg legger meg for kvelden

HØYGRAVID: Not yet!



Snart er det min tur

4 kommentarer

Siste innlegg