Lille søte babyen min!

I dag var jeg på Kvinne-barn senteret på St.Olavs Hospital på en oppfølgingsultralyd fordi Lillegull var 5% mindre enn gjennomsnittet på forrige ultralyd. Da får man en ekstra ultralyd i uke 37 for å sjekke hvordan veksten har vært de siste ukene. Lille babyen følger kurven sin perfekt, og var i dag 10 % mindre enn gjennomsnittet. (Jeg trodde det betydde at han hadde blitt enda mindre men han lå på riktig kurve. Hvis han var mindre nå så skulle han ha vært 15% mindre enn gjennomsnittet, og det var han jo ikke. Han hadde vokst mye siden sist)

Det betyr at han kommer til å veie bittelitt over 3 kg hvis han blir født på termindato. SÅ det blir en liten baby, men alt var i skjønneste orden ut i fra hva de kunne se. Hadde nok med fostervann og organene så bra ut. Fikk ikke sett babyen så mye, fordi han lå med henderne krysset foran ansiktet. Søtt, ville ikke vise seg frem. Jeg som var så spent på å se ansiktet! 😀 ååh, nå gleder jeg meg sykt til han kommer! Er så spennt! 😀 😀 😀 

9 kommentarer

Siste innlegg