• 05.04.2012, 15:29

Trening etter fdsel


Jeg har ikke jogget p et r! Men i dag dro jeg endelig p min frste joggetur etter fdsel. Jeg trodde jeg trengte barnevakt nr jeg skulle ut jogge, men jeg tok like gjerne med meg Lukas, og det er jeg glad for!

Men fr man begynner meg joggetrening og situps etter fdsel m man ha god kontroll over bekkenbunn musklaturen. Hvis ikke s kan treningen gjre vondt verre. Helt siden fdselen har jeg trent bekkenbunn hver dag, og n 8 uker etter fdsel kunne jeg endelig jogge igjen. De sier jo man br vente 6 uker, men for vre 100% sikker ventet jeg 8 uker. Tenkte det var tryggest siden jeg ikke har vrt p legesjekk enda, skal ikke fr til uka.

Det trene med barnevogn var helt supert! Ekstra god trening!  Kondisen min var mye bedre enn jeg hadde trodd, men i bratte oppoverbakker tok jeg "pause". Istedet for jogge gjorde jeg utfall opp hele bakken, men annenhver fot. Siden bakken var s bratt kunne jeg g langt ned, og kjente det bde i lr og rumpe.

Da vi kom til flata igjen var det p'n igjen med jogging! Vi var ute en time, og jeg er stolt over egen innsats. Lukas l koset seg i vogna mens jeg strevde og stod p. Mtte bruke ekstra muskler for pushe vogna foran meg, og holde den igjen i nedoverbakker! Det funket s bra, s jeg kommer til ta med meg Lukas p mange joggeturer fremover.

Det som er viktig etter at man har trent med barnevogn er strekke/tye ut musklene i nakken og skuldrene nr man kommer hjem. Ellers kan man fort stivne - man holder trossalt hendene i samme posisjon leenge, og det kjennet man! Ta p gode treningssko og ta med vann. Da er man fit for fight!

caroline ~

05.04.2012 kl. 15:32
Oh. Jogge i snen, det er noe av det verste jeg vet.
LINDA H JOHNSEN

Jeg er ei livsglad jente fra Trondheim som blogger om hverdagen som mamma, shopping, skjnnhet og trening. Takk for at du tok turen innom min blogg, hper se deg igjen snart! Legg gjerne igjen en kommentar

Search

Bloggdesign

hits