Glad vi dro til legen

I dag tok jeg med Lukas til legen, for han har ikke blitt noe bedre siden igår, og jeg er glad vi dro! FIkk tips av ei på Facebook i går at vi burde sjekke om Lukas har RS virus, og det stemmer jo veldig bra med symptomene han har:

  • hvesende rask og tung pust
  • surkling, hoste
  • manglende matlyst 
  • tretthet og pustebesvær 
  • Pustebesværet er ofte verst om kvelden og natten da luftrørene blir litt trangere når barnet ligger. 

Legen tok blodprøver og undersøkte Lukas. Og det viste seg at han har BRONKITT! Åh, jeg er glad vi dro for å sjekke han. Nå fikk han nemlig en lags medisin som skal åpne luftveiene og gjøre pustingen lettere. Det er visst en type astmamedisin, og den skal pustes inn gjennom en maske for babyer.

Tenker det blir litt av en utfordring, for Lukas fikk litt skrekken for slike masker da han måtte puste inn i en slik en på sykehuset for lenge siden. Legen tipset meg om at jeg kunne gjøre det til en lek, så jeg får bare prøve å skape positive opplevelser rundt den. Wish me luck

26 kommentarer

Siste innlegg