Sjokk hos legen

Når jeg går til legen liker jeg å føle meg bedre etter at jeg har vært der, men da jeg var der på Tirsdagen følte jeg meg bare verre og usikker.

Dere som har fulgt bloggen min en stund vet at jeg har vært slapp og trøtt etter fødselen. Noe som viste seg å være høyt stoffskifte. Dette er normalt etter fødsel, og vil gå over til lavt stoffskifte før det blir normalt igjen. Dette kunne forklare den slappe formen. Men når blodprøvene var fine igjen, og stoffskiftet var normalt, var jeg fortsatt like slapp og trøtt.

Og måten jeg har mestret dette på i hverdagen, er at jeg har sovet på dagen sammens med Lukas når han har hatt dagduppen sin. Selv om jeg sover 8 timer på natta så har jeg behov for 1-3 timer på dagen også. DETTE ER JO IKKE NORMALT.

Derfor dro jeg til legen på Tirsdagen (jeg begynner jo i jobb snart igjen, og kan ikke være avhengi av å sove på dagen for å fungere, for da skal jeg jo være på jobb)

Legen ba meg gå bortover gulvet, på tær og hæl, stå med øynene lukket på en fot, osv. Tok masse prøver. Fikk beskjed om at jeg skal utredes, og bli sendt på MR undersøkelse. Følte meg langt fra bedre etter legetimen. Nå er jeg bare usikker, skal jeg utredes? For hva? Har flere spørsmål enn svar, men håper de finner ut av hva det er så fort som mulig!

5 kommentarer
    1. Du skal nok utredes for ME? Da utelukker de masse først. Du kan bli frisk av ME. Uansett tror jeg dette er helt normalt å ha behov for mer søvn når man får barn. Sover sikkert 8 timer på natten selv men jeg sover som oftest en 1-2 timer på dagen hvis jeg har mulighet. Føler jeg har behov for mer søvn etter jeg fikk barn. Før trengte jeg kanskje 6 timer søvn.

    2. Emilie: håper ikke det er noe verre enn ME iallefall =) det er ikke bare symptomer som slapp og trøtt, men har En haug med andre symptomer også, mulig de har en sammenheng så det blir spennenede å se hva de finner ut

    3. Tror heller du skal være glad om det er ALT ANNET enn ME. Snakker av erfaring! Levende død, med smerter fra HELVETTE, og å måtte ligge i mørkt rom og hvile mesteparten av døgnet (av og til uker i strekk), i tillegg til EN DRØSS med andre symtomer; not cool!
      MEN, hadde jeg vært deg hadde jeg heller ringt legen og spurt HVA du skal utredes for! Er en stressfaktor i seg selv å gå rundt å tenkte/ bekymre seg over sånne ting når du strengt tatt ikke behøver! :/
      Tenker MASSE på deg! Og håper det ikke er noe alvorlig! 🙂 -og at det er noe som kan fikses!:)
      Sender deg en STOR klem!:)

Siste innlegg