Er det bare jeg som gruer meg?

Til Barnehagestart?

Jeg tror barnehagestart er verre for meg enn for Lukas; Han elsker å være med andre barn, leke å være sosial. Så det kommer til å bli kjemep gøy for han. Jeg derimot, greier ikke å slappe av med tanke på at noen “fremmede” skal passe på han. Jeg greier ikke å stole på de ansatte til at de passer på branok, og jeg gruer meg til å være så lenge borte fra Gullskatten min.

I går var vi på besøk i barnehagen, slik at Lukas skal bli vant til å være der. VI var ute å lekte i et par timer, og han stoooorkoset seg! Lo, smilte og hadde det utrolig gøy. Han enset meg nesten ikke, for han var så opptatt av alle de andre barna. Og det er jo et veldig godt tegn. Men jeg føler ikke de som jobber der passer godt nok på, for hva er vell godt nok for et mammahjerte? Jeg så barn som gråt, og det tok minutter før de fikk trøst. Det synes jeg er alt for lenge før man reagerer. Håper dette kun var et engangstilfelle, og ikke at det er slik at man bruker lang tid på å reagere når man hører barnegråt.

Men samtidig så er vi faktisk veldig heldig, for vi har fått plass i en SUPER barnehage, med et veldig godt rykte, og det er kamp om plassene. Men likevell greier jeg ikke slappe av. Kommer nok til å føle det sånn helt til vi har prøvd det på ordentlig, og jeg ser at det faktisk går bra…. 

2 kommentarer
    1. Hei! Har selv jobbet i barnehage med de aller minste (0-1 åringene)
      Du har absolutt ingenting å bekymre deg for, du må stole på at de ansatte tar vare på gutten din. De har mange års erfaringer/kompetanse og de vet hva de gjør! 🙂
      Det kan bli veldig slitsomt med barnehage/hjem-kontakten hvis man skal være så bekymret, så prøv å slapp av! Gutten din virker som han kommer til å klare seg med glans. Og det er ikke alltid så farlig hvis et barn gråter i et par minutter, man må se an situasjonen litt, og kanskje har barna godt av å prøve å klare seg litt selv om det faktisk ikke er noe som har skjedd? 😉 Dette gjelder selvfølgelig ikke helt nye og så små barn, vel og merke.
      Du vil etterhvert se hvor godt det blir for gutten din å være med andre barn og voksne, og hvor utrolig masse han utvikler seg på kort tid! :- )

Siste innlegg