Jeg har et supertriks å dele med dere, som garantert funker

I dag fant jeg ut noe helt fantastisk, som redder hele husmorshverdagen min. MEN før dere får lese dette amazinge trikset, så får dere scrolle dere gjennom dagens update:

Gjorde en fantastisk innsats på treningsfronten i dag, syklet en time og trente rygg. Utrolig hvor godt det føles etterpå. Hadde bare kroppen fungert som den skal. Som dere kanskje har lest på bloggen tidligere så sier aldri kroppen min i fra når jeg er tørst. Jeg er aldri tørst jeg. Noen få ganger kan jeg bli tørst, men da er det fordi det har gått så langt (så lenge uten veske) at jeg nesten besvimer.

I dag var været fantastisk, og når man trener i varmen er det viktig å drikke. Men jeg er jo aldri tørst, så da glemmer jeg å drikke. Helt til klokka ble rundt 17.00 og jeg fikk en forferdelig hodepine. Holdt på å bli slått ut av smerte, og da kom jeg på det “jeg har jo ikke drukket i dag!” Sick!!!! Jeg hev innpå en liter med vann, og nå er hodepinen borte (thumbs up) SÅ dagen lærepreken; Drikk vann selv om du ikke er tørst. Det er bedre å drikke ofte, enn å glemme å drikke!!!

Har også gjort en mega innsats på husarbeidsfronten *Klapp på skuldra* Selv om det er litt begrenset hvor ryddig og rent jeg får det her når vi bor midt oppe i en byggeprosesse, hvor de skal lage ny vegg. Ting har stoppet opp, det skulle ta en uke, nå har det gått snart to uker, og hele greia har stoppet opp. Enda verre; han som har ansvaret reiser på ferie i morgen. SÅ vi må nok bare akseptere å bo slik en stund til. For at dere skal forstå situasjonen litt bedre, slik ser det ut nå:


Som dere ser, ikke særlig pent eller beboelig. Men vi holder ut så godt vi kan, enn så lenge?. 

Så tilbake til overskriften, og det fantastiske trikset jeg bare må dele med resten av dere mammaer, husmødre eller til deg som vasker dine egne klær. Jeg har lenge hadd store problemer med å få bort flekker fra klærne til Lillerpinsen. Når han kommer hjem fra barnehagen i hvite piqueskjorter eller lyse bukser som er fulle av flekker (spesielt sand), har jeg aldri greit å få bort flekkene. Jeg har prøvd alt av flekkfjerningsmidler på markedet, uten hell. Jeg har lagt klærne i vann, med flekkfjerningsmiddel og vasket på 60 grader etterpå. Men klærne er fortsatt flekkete, og det har endt med søppelbøtta. Kjipt!

I dag tenkte jeg å prøve noe nytt, vi kan jo ikke gå å kaste så mye klær heele tiden. Så i dag tok jeg på masse grønnsåpe på flekkene, og gnidde masse med vann. Etterpå skyllte jeg av grønnsåpen pg vasket klærne som vanlig. Og Vips: FLEKKFRITT!!! HURRA!!! Så? Grønnsåpe er tingen!! Fungerer som fjell!!! Er du lei av flekker, ty til grønnsåpe! Mye billigere enn flekkfjerningsmiddel og mye mer effektivt!!!

#mammablogg #flekkfjerningsmiddel #tips 

2 kommentarer

Siste innlegg