Er det safe da?

Jeg elsker salat, spesielt salat med kylling oppi. Her i Grekerland har de utallige salater, og jeg har sett mange fristende salater på restaurranter. Men frem til nå har jeg unngått å spise det, fordi jeg har hørt at man bør holde seg unna salat i utlandet.

Etter godkjenning fra søstra mi som har utdanning i mat/næringsfaget, slo jeg til på vår siste kveld her. Kan ikke reise hjem herfra uten å ha prøvd de fristende salatene! Jeg ble ikke skuffet for å si det slik. Salaten så slik ut:

Ellers har vi bare koset oss i varmen i dag, på stranda og ved bassenget. Det er ekstremt varmt her nå, tipper rundt 35++ kvelden har vi brukt til kortspill/pakking og godisspising! Akkurat slik en ferie skal være, heheh:) dere får flere bilder når vi kommer hjem slik jeg lovte:)

3 kommentarer
    1. Tingen med salater i utlandet er at de kan være skylt med vann fra springen og du kan derfor få i deg bakterier som kan være farlig for babyen og du kan også bli dårlig.
      Men om du hører med de som jobber i restauranten at det er skyldt med flaskevann så er du safe:-)
      Samme gjelder isbitene i brusen, disse kan være laget med vann fra springen.
      Dette er ting en faktisk skal være forsiktig med enten en er gravid eller ikke:-)
      For det er bakterier som vi i Norge er skånt for, så vi kan fort bli veldig dårlig av disse bakteriene.

    2. Ser no jeg skreiv det på en litt teit måte. Jeg er gravid så vinklet det inn i det:-)
      Er mest når en er gravid en må være forsiktig med salat og isbitene i utlandet.
      En kan bli dårlig av disse bakteriene og for ett foster kan det være skadelig.
      Så jeg hadde også kost meg masse med salat. Er så godt i varmen 🙂

Siste innlegg