Et Ammeproblem eller et luxusproblem

Med lilleprinsen gikk amminga topp, selv om vi hadde noen innkjøringsproblemer. Slik er det denne gangen også. Jeg ønsker å amme, og har masse melk. Men noen ganger er ikke det å ha masse melk bare positivt. Jeg har så mye melk at jeg må pumpe meg over 4 ganger om dagen bare for å unngå at de blir steinharde. Når de blir steinharde funker ikke amminga i det hele tatt. 

Noen vil kanskje kalle det å ha for mye melk et luxuproblem. Men her i gården fører det til ammeproblemer. Heldigvis har vi likevell funnet en måte å få det til å fungere på: Jeg må pumpe før amming, og da går det supert. At jeg pumper i tillegg til å amme mye, fører nok til enda mer produksjon, men jeg har ikke noe valg. Om jeg ikke gjør det får jeg ikke til å amme. Jeg Burde sikkert ha vurdert å donert bort melk til St.Olavs, men så langt har jeg ikke kommet enda. 

Regner med det går seg til etterhvert, men det tar nok noen uker. SLik var det iallefall forrige gang. Nå går iallefall mye tid med til ekstraaarbeid pga overproduksjon.

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg