På kanten til å være grusom

I dag deltok jeg på et møte på St.Olavs hospital, ikke for min egen del, men for noen helt andre. Og for å si det slik, jeg er ikke bare litt rystet, jeg er heller mer sjokkert over hvordan enkelte  kan oppføre seg mot pasienter. Noen mennesker burde virkelig ha valgt et annet yrke.

Det første som møtte oss var synet av av en ung kvinne som kom skrikende fortvilet ut fra et kontor. Og inne på dette kontoret skulle det vise seg at vi også skulle noen minutter senere. Vi skjønte raskt hvorfor den unge kvinnen som vi så tidligere gråt, for måten på å snakke nedlatende til pasienter skal man lete lenge etter. Jeg ser alltid etter det beste i andre mennesker, men dette mennesket var  på kanten til å være grusom. Å ha så lite respekt for  medmennesker er meg meget sjokkerende, iallefall når man er i en slik yrkestittel.

Kunne godt ha skrevet side opp og ned om denne saken, og nevnt navn slik at andre får vite hvem de bør unngå. Men det holder jeg meg for god til. Dette ender iallefall i ledelsen, for jeg håper at ingen andre kvinner kommer til å møtes med det samme som alle vi i dag ble møtt med.

Er man lei av jobben sin, så kan man heller finne på noe annet. ENn å la det gå utover folk man møter på veien

1 kommentar

Siste innlegg