Dårlig samvittighet nå ja

Yesterday

07.00 Alarmen ringer. Overraskende våken, enda jeg la meg 01.00 i natt. Og da har jeg ikke fått veldig mange timer på øyet. Men det er lyst ute, og jeg r redd jeg har forsovet meg fordi jeg er så uthvilt! Får raske bekreftet at jeg ikke har forsovet meg så spretter opp fra senga, og sette meg å jobber litt på PCn før jeg vekker mannen i huset.

 
08.50 Begynner å få det litt travelt til levering i barnehagen. Snuppa er syk og i dårlig form, og er tydelig utilpass. Kjernetid i barnehagen er fra mellom 09.00 og 14.00 og vi må forte oss for å rekke det. Visa ender med at vi er der akkurat 10 minutter for sent. Men i dag var det helt ok, de hadde ikke dratt på tur eller noe.

11.00 Nettopp vært å handlet litt mat, og kjøleskapet er fylt opp med sunnt og godt.  Nå er det er tid for lillesøster sin dupp. Men siden hun er så forkjølet er det ikke lett å sove – mission impossible. Forsøker å gjøre litt husarbeid, men hun vil helst bæres, og det ender med at jeg trener styrke på gulvet ved siden av der hun leker istede. 30 minutter styrke – done! 

11.30 Forsøker på en dupp igjen, og denne gangen blir det suksess. Heldigvis. Merker det på humøret når det er på tide å sove. Når prinsessa sover søtt er det på tide med husarbeid. I dag skal alt gjøres: klær skal brettes, vaskes og tørkes, gulv skal vaskes, kjøkken og bad skal skrubbes. Så det er bare å brette opp ermene og starte. Er spent på hvor langt jeg kommer før lillesøster våkner igjen. 

12.00 Barnegråt! Hun er våken, men sovner rask igjen. Husarbeidet fortsetter. 
14.00 Hm,,,, Lillesøster sover enda? Nå er jeg jo så og si ferdig med alt av husarbeid. Imponerende at jeg rakk alt! Det hadde jeg ikke trodd eller forventet. På tide å gjøre seg klar til henting i barnehagen, da jeg hadde lover prinsen å komme før 14.30.

14.30 Lillesøster sover som en stein, og våkner ikke selv om jeg er inne på rommet og rydder i klesskapet. Begynner å gå få dårlig samvittighet fordi jeg vet at jeg skulle ha vært i barnehagen senest klokka 14.30, som er akkurat nå! Men siden hun er syk så trenger hun å få sove så lenge hun vil.

15.00 Ok, nå må vi hive oss rundt. Vi er allerede 30 minutter etter skjema, og samvittigheten er helt på bunn. Tipper det er en liten gutt som bare venter å venter på meg nå, og ikke skjøner hvorfor jeg ikke kom til avtalt tid.

15.05 Flax! Lillesøster våknet! Bare å hive på jakke og lue, og fly ut døra! 

16.00 Storebror er hentet, og vi har rukket å kommet oss hjem. Heldigvis var han hverken skuffet eller lei seg for at vi var så forsinket,han tok det med et smil. Og jeg slipper å ha alt for dårlig samvittighet. Nå er det bare  å hive seg rundt nok en gang, for vi skal på bursdag! Begge småttisene skal pyntes, og det skal jeg også. Ryggen henger ikke helt med, det er tdelig at alt husarbeidet var hakket for tungt. Men vi kommer oss til slutt avgårde på bursdag kl 17.00. 

Får du lett dårlig samvittighet om du bryter avtaler med barnet? 

0 kommentarer

Siste innlegg