Fortsettelsen…Jeg er gira

Forrige Lørdag var det tre runder med Lagsjakk på Hamar, hvor barna fikk hentet inn enda flere poeng. De gjorde det veldig bra sammenlagt, og alle var flinke til å bruke tiden sin. I ventetiden mellom de ulike partiene spilte vi kort, spiste lunch, dro på shopping på et kjøpesenter i nærheten, og tok oss korte turer på treningsrommet på hotellet.

Det var utrolig kjekt at spillingen foregikk i Hamarhallen, som er på hotellet vi bodde på. Veldig enkelt og greit! Barnas bestefar Johnny, kom og overrasket oss med å komme på besøk, slik at han fikk sett litt på sjakkpartiene han også. Det var veldig koselig!

På kvelden da alle sjakkpartiene var overstått, dro vi ute med en av de andre familiene for å spise sushi. Dette er noe alle barna elsker, så det var veldig trivelig! Koselig å dra sammen med en gruppe på tur, og bli kjent med flere familier.

På Søndagen var det avslutning og siste partier og premieutdeling. Barna fikk med seg hversin medalje til hjemturen, men det ble ingen pokal denne gangen. Men vi har lært utrolig mye denne helgen, vi har hatt det fantastisk moro, og alle er supermotivert og gleder seg allerede til neste turnering!

Må innrømme at jeg har blitt hektet på sjakk jeg også, og har som mål og lære med dette godt i løpet av året. Fortsatt er jeg ingen motstand for de dyktige barna, men med mye mer trening kan det jo hende jeg blir det på sikt. Det er iallfall et mål jeg har satt meg. Jeg er faktisk i tenkeboksen om jeg skal melde meg på NM i sjakk i sommer, men det vil tiden vise.

0 kommentarer

Siste innlegg