JEG SKAL SLUTTE

….. Å sole meg!

Jeg har sola meg i 10  måneder nå, helt siden vi
flyttet til Florida. Det er absolutt ikke bra for huden. Så jeg
har bestemt meg for å slutte. Det er ikke sikkert jeg klarer
å holde meg unna, siden det er sol her hver eneste dag.
Men jeg ska kutte ned på solinga så mye som mulig.

Jeg er livredd for å få skader i huden, slik som føflekk kreft.
Når man soler seg i 10 måneder i strekk, føler jeg man er ganske
utsatt. Har bare brukt faktor 15, noe jeg angrer på. Skulle heller ha
brukt faktor 20 – minst ! Har også merket at jeg får nye føflekker hver
eneste dag jeg er ute i sola, noe jeg synes er litt rart egentlig. De er bittesmå,
men ganske kjipt likevel. Da blir det mer å følge med på. Man bør jo
tross alt holde et øye med føflekker når man er mye ut i sola.

Nå må jeg finne på andre ting  å gjøre om dagene, istedet for å sole meg:)
Helse foran soling!

Noen tips?
Hvilken faktor bruker du på solkremmen?

det kommer nok til å friste veldig å ligge ved bassenget å sole seg
dsc03454

dsc03463

dsc03452

35 kommentarer
    1. Så fint det er der du bor 🙂 Så lenge du bruker en høy faktor tror jeg det skal gå bra ! Men egentlig er vell ikke for mye soling bra i lengden..

    2. Det er vel mye å finne på der du bor;) jeg ville selfølgelig satt trening og shopping på lista over viktige ting å gjøre. Men ellers er det vel mye annet og se å oppdage der du bor…. Lucky girl u;D

    3. Hadde jeg vært deg, ville jeg ha gått enda høyere opp på faktoren.
      Ta vare på huden din om du vil at den skal se fin ut lenge:)
      Faktor 15-20 er “ok” å bruke i Norge, men i Florida ville jeg iallefall hatt faktor 30-40.
      Man skal smøre et relativt tykt lag før du faktisk har faktoren som står på pakken.
      Smører du ikke så tykt, kan man fort halvere den faktiske faktoren…

    4. Tror det var en smart tanke – veldig digg å ligge i solen og steke, men helse er viktigere enn brunfarge synes nå jeg… flere timer i sola er også ofte lik flere rynker senere i livet – og det vil vi jo ikke ha noe av! Stikk innom bloggen min en tur da! Har akkurat startet og blogge.

    5. Så flink du er! Tror jeg hadde vært forsiktig jeg også. Når jeg er i utlandet pleier jeg og bruke 30 i annsiktet og på brystet og 20/25 på resten.

    6. ååe, det ser så utrolig fint ut i florida! jeg kunne tenkt å reise dit en gang 🙂
      jeg bruker ikke solkrem ! det er litt tåpelig av meg, men føler jeg ikke får noe farge med :p

    7. Åååh, det så helt herlig ut! Har så lyst til å komme meg bort til sol, basseng, varme og ferie. *drømme*

    8. Jeg bruker sofaktor 20, men jeg ble temmelig brent i år da jeg var på sørlandet! Pleier aldri å bli brent med SÅ høy faktor 😛

    9. nå trodde jeg at du skulle slutte og blogge:o
      men det var helldigvis ikke det:-D
      ja det blir nok vanskelig og slutte og sole seg når det er så fint vær:-P

    10. sjønner deg godt der altså. Du kan jo begynne å bade/svømme når du er ute i sola. Istede får å bare ligge der. En kombinasjon av trening og soling. Eller bare ha på deg knebukse og en topp når du er ute i sola, siden du har solt deg i 10 måner blir det sikkert ikke et stygt hvit- brun skille .. hehe ..

    11. Du får begynne og jogge i stedet! Du er jo kanksje i sola da og, men da soler du deg ikke akkurat. Men hvis du vil ligge mest mulig unna sola burde du legge deg på sofaen og se på tv.
      Hehe, neida. Men, jogge? Bade ? heh :p

    12. Åhh, sola i Florida er så herlig !
      Men som du sier, så er det nok ikke altfor lurt å sole seg hele tia, for den er ganske så sterk 🙂

    13. det ser no hærlig ut åsså ja:)
      ja det er veldig skumelt det dær..man må passe på..
      æ bruker altid minst mulig solfaktor..ikke at sikkert det er så bra men..

    14. Herregud, jeg vil også ha det bassenget i hagen min! Ser så herlgi ut å ha noe å kjøle seg ned i å bare slappe av ved 😀

    15. det er smart av deg å tenke over konsekvensene, hudkreft blir bare mer og mer vanlig! Det finnes sikkert mye anna gøy å finne på 😀
      men du er utrolig heldig som har muligheten!!

    16. Ah, så herlig skrevet ! 🙂 Er så få som tenker slik, blir som hudpleier megafornøyd når folk velger helsa isteden!

      Jeg soler meg heller aldri.. Er ikke verdt det i mine øyne.

    17. brug riemann solkrem,tror den heter det..faktor 20.sies å være den beste på markedet, er litt dyr men jeg ble absolutt ikke brent eller noe da jeg brukte den, og den trekker raskt inn i huden også!

    18. Svarte i min egen blogg, men svarer her og 🙂 Sol er ILLE for huden i ansiktet ja. 99% av rynkene du får når du blir eldre er pga sol, og du kan lett se på et eldre menneske om h*n har vært forsiktig i solen eller ikke. Etter å ha utdannet meg som hudpleier har jeg blitt enormt mye mer forsiktig, brunfargen er virkelig IKKE verdt det! 🙂

Siste innlegg