MITT LIV I FLORIDA

Mange har spurt meg om hvordan det er å bo i USA.
Ok, det skal jeg prøve å svare på.
Det ordet som beskriver det best må være:  Perfekt.
Jeg må virkelig si at jeg trives her, mest på grunn
av det fine været hele tiden. Jeg studerer,
og har veldig god tid til skolearbeid.

Det er mye billigere å bo her enn det er i Norge,
fordi økonomien har blitt så dårlig.
Mye er en tredjedel av prisen man må betale i Norge.
Spesielt får man mye for pengene når man leier leilighet.
Noen vi kjenner her leier hus med basseng og greier.
Selv bor vi i en ganske fin leilighet.

Den amerikanske kulturen liker jeg også. Folk
er åpne og lette å snakke med. Men de selger
alt for mye usunn mat her:P hehe

Vet ikke hva dere vil vite jeg.
Feel free to ask:D

Slenger med noen bilder også:

Uteområde

dsc03468

dsc03456

img9743dsc03462

dsc03453

biltur 13

Utsikten

dsc04789

Treningsromme

img9741

Innendørs

img9751img9749

img9694

dsc03392 

33 kommentarer
    1. Du er heldig. Jeg vil også bo der. Jeg kjenner jeg er skikkelig misunnelig egentlig. USA er fint, så mye mer som skjer føler jeg.

    2. det er en litt annen hverdag enn man er vent med i norge, det skal jeg inrømme. blir rart når jeg flytter tilbake til norge igjen. men klær her jeg bor, er ikke like kult som i norge. de har ikke mye moter her az:( savner mange av klesbutikkene i norge.

    3. Høres ganske deilig ut!!!
      Nå som økonomien er så dårlig får man jobb der??
      Misunner deg:-D

    4. å jeg elsker usa. har ikke vært i florida enda men håper på å få lagt inn en tur til miami etter sommern. hvor lenge skal dere bo der? Studerer typen din og? hvis ikke, hvordan fikk han oppholdstillatelse? 🙂

    5. hei alle:)

      tenkte å svare på spørsmålene deres.
      vi betaler rundt 2500 hver. ikke så ille det.
      tror det er veldig vanskelig å få seg jobb her nå, mange mister jobbene.
      men det slipper vi å tenke på, for vi har ikke arbeidstillatelse uansett. vi studerer bare:)
      må innrømme det er litt kjipt å ikke ha jobb.

    6. Var der i sommer faktisk i Orlando, var kjempekjekt :] Vi reiste til Disneyworld,universal studio å seaworld, det er ganske mye å finne på i Florida. ;p

    7. Åh , herlighet , så fint ! 😀
      Du må ha kost deg skikkelig !
      jeg skal til USA til sommeren, men vet ikke hvor i USA ..

    8. Hei! Studerer du via en skole i USA, eller som fjernstudie på noe i Norge? Vært gøy å vite enda mer om deg, hvem er du som blogger og som vi som lesere følger med, liksom 🙂 Hadde også vært gøy om du hadde lagt ut noen bilder av deg/dere selv. Eller, flott blogg! Helt i min smak! 😀

    9. jeg studerer fjernstudie gjennom Norge. Funker skikkelig bra:) Utrolig at de har en slik mulighet å tilby. Perfekt for de som vil ut å oppleve verden samtidlig:P

    10. det var bra skrevet men jeg lurer på hvor mye sånn ca koster gensere osv??
      og hvor mye må du betale for mat ? er det dyrt å gå på cafe osv ? :DDDd

    11. charlotte: det er veldig billig her. hvis man drar på en helt vanlig, ok, litt fin restaurant, koster et måltid rundt 70-100 kr max. Det man må betale 170 for i norge (cirka).
      jeg har kjøpt en del merkeklær her, og sendt hjem til familie. En volcom og dc genser for eksempel koster 140 kr (i norge er det vell 600-700 kr eller noe sånnt)
      å gå på kino koster 50 kr.
      SÅ det er veldig billig her ja.

      det som er dyrt, er sunn mat på matvarebutikk. skulle kjøpe en liten pakke knekkebrød. det kostet 24 kr for en liten pakke. mens i norge får du 2 pakker på rema til 10 kr:P

    12. åjaaa har så lyst til ¨flytte alt er billigere ! alt er så dyrt i norge helt sjukt å dra på cafe og betale nesten 100 kr for et kakestykke og kanskje en kopp kakao :OO helt sjukt

      oi det med kjennebrød var dyrt :OO
      men alt annet er jo billig så du får jo penger igjen til å kjøpe det vis du skjønte det hva jeg mente :DDD

      vet du om det er noen tilbud i 3 vidregående som man kan bo i utlandet og studere elns? 😀

    13. jeg veet. Norge er drit dyrt. men husk at her tjener de rundt 50 kroner i timen. mens vi i norge tjener rundt 120:) så for amerikanerne er det sikkert ganske dyrt:P

      jeg bodde i england da jeg gikk 2.året på vgs. vet at mange skoler har tilbud om det. der du får andre året i utlandet godkjent som et norskt år. 3året vet jeg ikke. du kan høre på skolen din. de bør vite om slike muligheter=)

    14. Virker som om du trives bra ja 🙂 Men jeg lurte på en ting, hvor i Florida er det du bor? Jeg har selv lyst til å studere i Florida, men litt usikker på hvor og sånn! 🙂

    15. Hei!

      Jeg lurer på hvilken skole du studerer gjennom? siden du skrev at du driver med fjernundervisning, kan man få studentvisum i USA men studere via en skole i Norge? eller hvordan er det du har løst det?
      Setter stor pris på tilbakemelding, vi har nemlig tenkt oss over til neste år, men er veldig interessert i å studere via en Norsk nettskole f.eks.

      På forhånd takk.

    16. Hei! Min samboer og jeg har planer om Florida neste sommer. Han skal ta pilot utdannelsen sin der, men jeg må finne på noe å gjøre?
      Jeg kunne kanskjer tenke meg noe innenfor idrett.
      Har du noen nettsider som er lette å bruke for å finne studier i florida? ¨Får du noe støtte økonomisk i fra Norge? Er studie ditt gjeldene når du kommer tilbake til norge. Hadde vært flott om du kunne skrive til meg. Hilsen Kristina

    17. Hei! Kom tilfeldigvis over bloggen din da jeg søkte etter info om florida. Jeg har selv tenkt til å flytte ned dit og stude psykologi. Jeg lurer på om du har noen annbefalelser på universiteter/ strøk å bo?:)

    18. Hej igen Linda!
      Jag skulle bara vilja påminna dig om meddelandet jag skrev till dig nyligen angående USAfakta (www.usafakta.se). Jag hade varit ytterst tacksam för svar, vare sig det är positivt eller negativt, så fort som möjligt.
      Tack på förhand!
      Med vänliga hälsningar,
      Karin Persson

Siste innlegg