FLASKEVANN

Her i USA drikker vi vann fra flasker. HAr aldri drukket
fra springen, og kommer nok ikke til å gjøre det
heller. Har hørt at vannet ikke er rent nok, og vil ikke
ta kjangsen på det når folk advarer oss mot det.
Vi drikker MYE vann siden det er så varmt hele tiden,
og vi kjøper store pakningen med vann hver uke
.
Kanskje ikke det mest miljøvennlige, men vi har ikke noen
andre alternativ. Det er en ting jeg savner fra  Norge, det å
kunne drikke fra springen.

KK.no:

"Flaskene som kan resirkuleres – er miljøvennlig.
Men hvis du legger til miljøpresset som utøves ved produksjon,
transport, distribuering og markedsføring ? ja, da er gjerne ikke
 flaskevann så bra for naturen likevel.

Bare i USA alene er behovet for plastflasker så
stort at det krever like mye olje som 100 000 biler
på veiene ett år i strekk. "


Foretrekker du vann fra flaske?

Vannlageret vårt
img0819

img0820

10 kommentarer
    1. Det er litt tidig.. for jeg jobber i dagligvaren (rimi)
      her hjemme .. og alle turistene kommer å kjøper vann på flasker hele tiden. Så når jeg sier at de trygt kan drikke vannet fra springen i norge, så blir de helt paff !

    2. Nope, hadde nettopp et innlegg selv om å tappe vann rett fra springen her hjemme i Norge. Hvor utrolig fantastisk det er og at det er en av tingene jeg gleder meg til når jeg sitter på flyet hjemover, å kunne drikke så mye jeg vil rett fra springen uten dølt flaskevann. Attpåtil mye mer miljøvennlig;) Men… det må jo til – å kjøpe flaskevann i visse deler av verden for å forhindre magetrøbbel og mer alvorlige ting som dysenteri osv.

    3. jeg elsker vann fra flaske 😀 men når det er mulighet for vann i springen er det det som blir drukket
      🙂

    4. Vi kjøpte sånne store pakninger med vannflasker selv da vi var i florida. Og jeg savna å kunne drikke fra springen den korte stunden jeg var der! Nei man har jo ikke noe annet valg, men vi fant hvertfall ut at det gikk an å kjøpe store beholdere med vann. Litt mer miljøvennlig hvertfall:P

    5. du er klar over at det reneste vannet finner du i springen? det er renset og tilsatt klor, det er ikke flaskevann. går helsefag og vi har lært masse om dette. det er myyye mer bakterier i flaskevannet : )

    6. jeg vil til florida jeg..
      Uansett, så syntes jeg ikke at vannet fra springen våres er no god. Vi har brønn og det har vært ganske mye galt med den over åra.. SÅ jeg drikker ikke vann fra krana med mindre jeg absolutt må det. Skulle ønske at det fantes en bedre og mer miljøvennlig måte å få flaskevann på jeg.

Siste innlegg