HVILKEN VEI VELGER DU?

Jeg har alltid vært en dyreperson, og hatt dyr rundt meg hele livet.
Det første dyret jeg  hadde var en kanin, så fikk jeg meg en katt. Senere
fikk jeg hest, hund og flere katter. Derfor vurderte jeg tidlig å
bli dyrlege. Skulle gjerne ha blitt det, hadde det ikke vært for at
jeg hater å se blod, sår og blir veldig pinglete når jeg kommer
i nærheten av slikt. Derfor var ikke dyrlege yrket noe for meg likevel.

Senere i livet vurderte jeg å bli advokat, synes det virket veldig
spennende. Det har liksom vært greia mi oppover årene da
jeg gikk på vgs. Men etter å ha pratet med en del advokater, og hørt
litt mer hva det dreier seg om, la jeg fra meg det også. Tok forresten
Jus på BI, og fikk B, så er vedig fornøyd uansett.

Nå har jeg funnet retningen som passer for meg. Jeg går nemlig
markedsføring på BI, som sikkert mange av dere allerede vet.Jeg
spesialiserer meg innen personlig salg og salgsledelse. Det er
kjempe spennende, og jeg stortrives med retningen jeg har valgt.

Hva vil du bli?
Hvilken retning vil du helst gå?

jubel01508px

businessteam508

(Bilder hentet fra Bi.no)

13 kommentarer
    1. jeg har vært innom mange, dyrlege, kokk og eigendomsmegler.
      Men det har egentlig bare vært lek med tanker, for jeg har siden jeg var 3 sagt jeg skulle bli frisør. Det var fast helt til jeg gikk design og håndverk, da jeg også fikk vite mer om interiørkonsulent. Så det er det jeg begynner på nå etter sommern.
      Så senere skal jeg videre til enten Arkitekt (mest sansynlig), interiørarkitekt eller industridesigner 😛

    2. Er ikke helt sikker på hva jeg vil bli enda. Den ultimate drømmen hadde jo vært staylist, men en mer realistisk en hadde vært grossist for forskjellige kles butikker:)

    3. Det høres jo kjempe spennende ut!

      Jeg har også vært gjennom ulike faser gjennom oppveksten,om hva jeg ønsker å bli.
      det har vært veterinær,men slo fra meg tanken for pga lave karkaterer og at jeg selv ikke
      hadde taklet å se skadete dyr og pårørende. er jo på gråten nå jeg ser på E-Vet på Animal Planet.

      Så gjennom hele VGS var det arkeologi som jeg brant for,alt mystikken rundt det og sånt.
      Men har fått høre mye negative ting og ikke veldig oppmuntrende ting når jeg har sagt
      jeg vil bli arkeolog.
      Det har vært alt fra “herregud,så kjedelig det høres ut!”, ” Hva er du blir når du er ferdig med
      arkeologi?” og alt annet. Men hvis man virkelig vil bli dette skal disse tingene prelle av deg
      som en skuddsikker vest,men jeg har hatt mine betenkligheter rundt valget mitt når
      jeg har sittet på lese salen og prøvd å komme meg gjennom pensum.

      Jeg kom ikke inn på arkeologi og konservering,men valgte antikk kultur og klassisk tradisjon,
      hvor jeg fordyper meg i arkeologi.

      Liten omvei,og ikke så mye arkeologi praksis ennå. mest teori..

      jeg må bare stå på!

    4. Vi har litt forskjellige mål:p
      Jeg skal bli sykepleier, begyner til neste år:) I lang tid har jeg vært helt grønn på dette området, men nå har jeg bestemt meg:) Jeg kan jobbe med mennesker, og videre utdanne meg seinere:)
      Egentlig vil jeg bli psykolog, men siden jeg er så uttålmodig ( på dette området) så funker det dårlig:) Men det er aldri forsent!

      Veldig fint innlegg forreste:D

    5. Var engang jeg oxo ville bli arkeolog,men jeg har ville blitt så mye oppi gjenna åra . Så kom jeg fram til at jeg er en kunstnerisk sjel så da vil jeg drive med ting innenfor det, drømmen er jo å bli en topptrent filmstjerne. Er lov å drømme ikke sant? ;D

Siste innlegg