I LOVE HORSES

Mange av dere har sikkert fått med dere at jeg var ei skikkelig
hestejente da jeg var lita. Jeg fikk min første ponni da jeg var rundt
10 år. En hvit blandingsponni som het Pepita. Hun var utrolig søt og
sjarmerende, men også ganske sta.  Etterhvert gikk jeg over til større
ponnier, og senere til hest. Har eid 2 hester, og hatt maaange hester
på for oppgjennom årene.

Favoritthesten jeg noen ganger har hatt, er Barros! Han kom fra
Danmark, og skulle egentlig være rideskolehest. Men det funket ikke,
for han steglet og bukket med alle rytterne. Derfor ble det slik at jeg var
den eneste som red han, og vi deltok på mange sprangstevner.
Vi vant også mange premier, og jeg elsket den ponnien.

Men så ble han brutalt tatt fra meg, (jeg synes iallefall at det var
ganske brutalt) Han ble solgt, og det var ingenting jeg kunne gjøre med det.
Derfor sluttet jeg å ri. Har ikke ridd på over 6 år nå.
Savner det utrolig mye. Når jeg blir stor vil jeg kjøpe meg hest…

Har du noen ganger mistet et dyr du har vært skikkelig glad i?
Hva er ditt favoritt dyr?

Barros
n1115370582300442409393

Meg og Barros på stevne
n1115370582300442411675

Meg og ponnien Kompis
n1115370582300442421882

11 kommentarer
    1. ja, den hesten jeg hadde på for i sommer, kom eieren bare å hentet uten å si i fra.
      men nå skal jeg kjøpe ho, så ho kommer tilbake, men ikke med engang ho er borte i stavanger nå. ; P

    2. Jeg har også hatt mange på for før jeg kjøpte min egen hest som jeg har nå. 🙂

      Mistet hunden til bestemor. Den ble så gammel. Men den hadde de før jeg ble født til jeg var 10 år eller mer.. Den var som et familie medlem 🙁 Ellers har jeg mistet katter. Blitt kjørt på og faktisk drept av et annet dyr inni huset våres.

    3. – ja, jeg har mistet fiskene mine og skilpaddene mine :'(
      – Mitt favoritt dyr er hund :3

      åhh, hester er nydelige 😀

    4. Huff, jeg hadde en hund for noen år siden og de solgte han og jeg kunne heller ikke gjøre noe med det.. :/
      Forresten, veldig fine hester 🙂

      Sv; Takk.

    5. SV: Neida – det er helt ufarlig . De er skikkelig sikret og har alt av utstyr – nesten ingen skader i den sporten der 😀

    6. nydelige hester… for ca 6 år siden mistet jeg og søsteren min marsvinet vårt,vi hadde
      hatt han i over 4,5 år før han døde.. Skikkelig trist.
      Så etter det har det gått mest i gnagere..=)

    7. Jeg har også drevet med hest i mange år, men måtte slutte for ett år siden da jeg flyttet ut. I fjor sommer ble min kjære gamle Khazan revet fra meg, han hadde vært syk over en lengere periode og var gammel, hele 26 år, og vi tok valget å avlive han. Han sto på et grønt og flott beite i sola før han sovnet inn der. Huff, det var så fælt å si hadet til han, men nå løper han på de evige marker! 🙂

Siste innlegg