MIAMI: FØRSTE KVELDEN

Da vi kom frem til Miami var det mørkt ute. Jeg var så glad og lykkelig for at jeg fikk muligheten til å oppleve Miami før vi reiser til Norge. For en utrolig kul by! FØrste intrykkt var bedre enn jeg trodde det kunne bli. Det var så vakkert overalt, så mange fine båter og stilige hus. Lysene i byen er akkurat slik det ser ut på TV.

Vi hadde ikke sjekket hotell før vi reiste nedover, men tenkte å ta det litt på sparket. Hotellene lå jo på rekke og rad hele veien langs stranden, så det var ikke så veldig vanskelig å finne et hotell. VI var innom 3 hotell før vi fant et som var riktig for oss. Vi endte opp på Days inn som ligger på stranden. Det var kjempe fint der. Men vi var litt uheldig med det første rommet vi fikk, noen hadde røyket der, og røyking er ikke tillatt. VI byttet rom og fikk en fin oppgradering.

Hotellrommet hadde er stort walkincloseth,bad,dobbelseng,pult,stoler og havutsikt! Kan ikke be om mye mer enn det

På kvelden tok vi Taxi til gamle Miami huset til Gianni Versace. Fikk vite at Vercace ble drept der for mange år tilbake. Han ble skutt når han stod utenfor huset sitt, og nå er huset omgjort til et slags museum hvor folk kan betale mye for å komme inn å se. Nyhetene sier dette om saken  "Versace was shot dead on July 15, 1997, aged 50, on the steps of his Miami Beach mansion as he returned from a morning walk on Ocean drive" Han ble visst drept av en seriemorder

Måtte selvfølgelig være litt turist å ta bildet utenfor huset…..


… Som så veldig skummelt ut i mørket

Miami er vakkert. Mye bedre enn forventningene jeg hadde. Hit vil jeg tilbake en gang

Et "typisk" bilde av Miami Nightlife

I miami var det tydlig at folk er ute etter penger. Spesielt merket vi dette på resturrantene. De lurer folk, og det fikk vi advarsel om av Taxi sjåføren. Likevell ble vi dratt med inn på en restaurrant, lovet mye, fikk ikke noe, det endte med beklagelse fra den sure personen som var ansatt der, og fra en person litt lengre opp i rangstigen. HAhaah

Derfor dro vi på en av våre favoritt restaurranter, nemlig gode gamle Fridays! Jeg kjøpte meg en mild strawberry daiquiri som var syyyykt god. Bartenderen hadde erstattet Rom med Malibu, og tatt opp i mye mindre enn normalt. Me like!


Avsluttet selvfølgelig kvelden med min favoritt dessert! NAAAAAm

12 kommentarer

Siste innlegg