HAR DU LEST BREAKING DAWN?

Nå skal dere får høre noe merkelig med meg: Jeg liker å vite hva som skjer i filmer, tv serier, bøker osv før jeg ser det eller leser det selv.

De fleste mennesker (som jeg vet om) vil ikke høre noe før de har sett det selv, men jeg liker å vite hva jeg har å vente meg. Derfor lurer jeg på om noen av dere har lest ferdig Breaking Dawn, den siste boka i Twiligt serien?

Jeg har lest noen sider, men det går så tregt. Har aldri tid til å sette meg ned å lese. Og jeg mister veldig fort tålmodigheten når jeg bare sitter i ro og skal prøve å komme meg videre i boka. Defor lurer jeg på om noen av dere vil dele handlingen med meg, hvis dere har kommet et stykke i boka, eller lest den ferdig…



Blir Bella gift?
Hva skjer med Jacob?
Blir Bella Vampyr til slutt?

16 kommentarer
    1. Ja, og den var kjempe bra! Jacob blir forelska i beibien til Bella, Renesmee(trur eg ho heitte), høres kanskje rart ut men det er ein varulv-greie :p Bella blir gift ja, og blir vampyr og 😉
      Kos deg med resten av boka 🙂

    2. Som flere over har sagt får ho en unge, Renesmee. Jacob imprinter på henne, blir forelsket i henne, og må være med henne hele tiden. Jacob går ut av ulve “packen” og lager sin egen og blir leder i den siden den ander ulvepacken ikke vil beskytte Renesmee mot the Volturi. Leah og Seth følger etter han, og joiner packen hans. De passer på Renesmee og the Cullens dag og natt. Da Bella føder Renesmee blir ho vampyr 😉 Bella, Edward og Renesmee flytter ut i et hus i skogen for seg selv. Den spesielle evnen til Renesmee er at ho kan vise folk ting i steden for å si dem. Ho tar på pannen dems med hånda si og så viser ho dem hva ho vil ha eller noe ho har sett.
      På slutten kommer Volturi for å ta Renesmee (i think, husker ikke helt, kan være Bella og, men tror det er Renesmee..). Men siden Alice har sett det får the Cullens samla sammen masse vampyrvenner og de blir til slutt veldig mange som kan fighte mot the Volturi. Alice og Jasper stikker fra de andre, for de vil ikke kjempe mot Volturi (eller noe, husker ikke helt, haha, er så lenge siden jeg leste boka). Bellas spesielle evne er at ho har et usynlig “skjold”. Ho kan støte unna de spesielle kreftene til de andre vampyrene, og verne de som er rundt ho.
      Til slutt vinner the Cullens og the wolfpack og Volturiene stikker hjem. 🙂

    3. Breaking Dawn er sinnsykt bra!! Trenger egentlig ikke å skrive noe, siden så mange har gjort det fra før av 😀 Den er sick bra!!!
      Det er sånne deler da.. Liksom : Del 1 – Bella , Del 2 – Jacob, Del 3 – Bella … Det er skikkelig bra!!! 😀 Kos deg med boka <3

    4. Breaking Dawn er utrolig bra, elsker den! Hehe, jeg liker også å vite hva som skjer i filmer før jeg ser dem, selv om mange andre ikke vil.
      Mange har jo sagt de viktigste tingene nå. Bella og Edward drar på bryllupsreise og Bella blir gravid, the wolfpack vil drepe ungen for de ser på det som en trussel, jacob går i mot det så han går ut av the pack. Seth and Leah joins him to protect the Cullens and Bella. Bella blir svært svak av graviditeten og ingen har sett noe lignende før, altså barn av en vampyr og et menneske. Bella føder barnet som heter Renesmee, men hun dør under fødselen, Edward redder henne i siste liten ved å forvandle henne til vampyr. Jacob imprints on Renesmee, which makes Bella furious. Volturi klanen skal komme for å skjekke at Bella har blitt en vampyr og Aro skal gi henne en gave. The Cullens begynner å same alle vampyrer de finner for å være vitne til at Renesmee er helt ufarlig slik at når Volturi klanen kommer vil de ikke drepe henne. Alice og Jasper drar, men når de kommer tilbake finner alle ut at de dro for å lete etter et annet vampyr-menneske-barn. De kommer tilbake med en slik og etter det er det happily ever after.
      håper du fikk noe ut av det 🙂

    5. Sv; Syns egentlig det er greit at ho velger Edward, men hadde ikke gjort noe om ho valgte Jacob heller :p
      Kos deg med resten av boka!

Siste innlegg