GATESELGERE PÅ TRYNE I BYEN VÅR

Her om dagen da jeg tuslet i byen ble jeg halvveis stoppet av en gateselger for første gang. Jeg tenkte nemlig at jeg skulle gi denne stakkars personen en kjangse, og hun ga meg så pent noe jeg skulle få gratis. “Her skal du få av meg” sier hun glisende og gir meg noe mens jeg egentlig går i full fart forbi.

Deretter sier hun følgende “Du må bare få med et ark her også”

Jeg trasker videre fordi jeg egentlig har det ganske travelt “Neitakk”

Gateselgeren ” Du MÅÅÅÅ registrere deg her, ellers får du den ikke”

Da skulle hun pluttselig kreve tilbake den tingen hun hadde gitt meg, bare fordi jeg nektet å registrere navn og telefon nummer. Herregud da, så la vær å gi meg noe da! Jeg ble ganske irritert over at hun var så pågående å frekk, og slengte fra meg tingen hun hadde presset på meg, og gikk surt videre. Herregud så slitsomt! Jeg skal absolutt ALDRI bli stoppet av en gateselger igjen, noe så pågående og slitsomt har jeg aldri opplevd! La være å liksom GI meg noe da, for det har jeg aldri bedt om.

 

7 kommentarer

Siste innlegg