I GÅR BLE JEG VITNE TIL ET MORD

Ikke så dramatisk som overskriften skal ha det til, det var jo “bare” ei mus som ble drept!

Var en tur i stallen i går, og merket at kattene oppførte seg merkelig i et hjørne. Jeg gikk bort for å se hva de drev med, og da så jeg en mus løp rundt og rundt. Musa fant ingen vei å løpe fordi den var presset opp i hjørnet. Derfor prøvde jeg å jage bort kattene, men den ene katten svarte med å bite over ryggen på musa å løp i fra meg. Så slapp den musa og lot den løpe mer. Stakkars mus – det kaller jeg terror fra kattene. De brukte jo musa som en leke! Tenkte jeg hadde en ny kjangse til å redde det stakkars dyret, men da tok katten taki musen igjen og sprang til skogs.

SKjønner det ikke var håp for den musa, stakkars! Forferdelig å se hvordan den ble terrorisert av kattene. Jada- det er naturens gang, men det var ekkelt å se likevell.

3 kommentarer

Siste innlegg