HELSEVESENET I NORGE = ?!!=(?”)”(“&%¤¤%

Jeg skulle bestille meg en legetime. Fastlegen min hadde ingen ledig time før i midten av Juni. Men jeg sa til dama i telefonen at jeg godt kunne ta en annen lege. (spiller ingen rolle for meg om det er fastlegen min eller ikke) Da fikk jeg til svar ” Nei, det vil ikke legene” Utrolig dårlig, at min time skal avhenge av hvor fullbooket fastlegen min er, når jeg trenger en legetime! Menmen, måtte vell bare akseptere det da. Ikke mye jeg kan gjøre med det når de nekter å ta meg inn.

Men så ble jeg verre, og det begynte å haste litt med den timen. Derfor ringte jeg og forklarte at jeg har blitt verre, og at jeg må ha time tidligere. Da fikk jeg streng beskjed om at legen min var fullbooket, og det var umulig å få time tidligere! Herregud, for et helsevesen vi har i Norge. Må man virkelig dra på sykehuset på akutten for å få hjelp?!? Unødvending når det ikke er “sååååå” alvorlig!?

Dama i telefonen sa at jeg i nød kunne møte opp en dag, på hastetime slik at man får time på dagen! Det skal jeg jammen gjøre. Kan ikke vente en måned når jeg trenger time snart… Kanskje de bør vurdere å ansette flere leger hvis det er ventetid på en måned for å få time?

2 kommentarer

Siste innlegg