Overraskende resultat hos Optiker

I dag hadde jeg den fine synsundersøkelsen min som jeg var så spennt på! Det startet med at optikeren stilte meg maange spørsmål, slik som “når jeg har problemer med synet”, om øynene blir tørr eller fuktig osv. SÅ spurte hun om jeg hadde noen andre sykdommer, og da svarte jeg “Nei, men jeg er høygravid” (Ikke at det er en Syyykdom altså, men tenkte jeg bare skulle nevne det) Og bra jeg gjorde det!

Da sa hun at det ikke var mye vits i å ta synsundersøkelsen nå. Hormonene påvirker nemlig synet under gravititet og den tiden man ammer. Noe jeg ikke visste på forhånd. Det forklarer jo kanskje hvorfor synet mitt har endret seg litt smått de siste 2 månedene. Har alltid hatt perfekt syn uten behov for noen hjelpemidler tidligere, men det føles ikke ut som det er like bra lengre. Men hun sa jeg heller måtte komme tilbake når jeg var ferdig med fullamming, fordi synet fortsatt kommer til å endres på grunn av hormonene. Greit å vite:)

Slik føles synet mitt av og til: Litt Blury

1 kommentar

Siste innlegg