Hår til besvær

Åååhhh, Lillegull hadde et hår i øyet for noen dager siden. Stakkar, jeg merket han var urolig fordi det var ekkelt for han. Og det er jo ikke bare å pilke bort et hår i øyet til en liten baby heller, siden de plutselig kan gjøre en brå bevegelse slik at man kommer borti øyet hardere enn planlagt. Hadde virkelig ikke peiling på hvordan jeg skulle få bort håret.

Men når jeg selv får hår i øyet så tømmer jeg vann inni, slik at håret renner ut på et vis. Tenkte jeg kunne prøve med morsmelk på Lillegull. Derfor fortet jeg meg å pumpe litt melk i en beholder slik at jeg hadde nok til å tømme  det i øyet hans. Han hadde ikke noe imot å få melk i øyet, reagerte nesten ikke på det – heldigvis. Var redd det skulle bli veldig ubehagelig til han. Og håret i øyet fikk vi bort også – Heldigvis! Utrolig hva man kan bruke morsmelk til. Men neste gang jeg drar på apoteket kommer jeg til å kjøpe sterilisert vann. Bare for å ha det i medisinskuffen.

 

 

6 kommentarer

Siste innlegg