Amming

Før jeg fikk baby var jeg veldig spent på om amminga kom til å fungere. Leste jo mange mammablogger da jeg gikk gravid, og så at mange hadde problemer med akkurat dette. Noen produserte ikke nok melk og måtte gi opp, selv om de forsøkte mange alternativer for å få igang produksjonen. Så det virket som det ikke bare var bare-bare å amme.

Men fra den dagen jeg fødte så har jeg hatt nok melk. Og amminga fungerer veldig bra. Noe jeg er veldig glad for. Synes det er eldig lettvint å amme, man har maten tilgjengelig uansett hvor man er, og uansett når. Så er det så sunt for babyen, det er jo den beste maten de kan få. Er glad jeg slipper å være avhengi av å varme opp MME og sterilisere flasker til alle døgnets tider. 

Da jeg gikk gravid var jeg veldig ivrig på å handle inn alt jeg trodde jeg kom til å trenge når babyen kom. Investerte i en veldig god ammeBH også, noe som egentlig var veldig unødvendig. Jeg har ikke brukt den en eneste gang, fordi jeg ikke synes  BHene uten spiler fungerer noe godt. De holder ikke på plass noe som helst, og det er man litt avhengig av når Puppene er fulle av melk. Hadde hørt at Bher med spiler stopper melkeproduksjonen?! Men det stemmer ikke i det hele tatt! SÅ ammeBH er helt unødvendig spørr du meg!

 

3 kommentarer

Siste innlegg