3 månederskontroll

I morgest voknet jeg med en melding på svareren på mobilen. Meldingen var fra helsestasjonen om at Lukas time til vaksinering var avlyst fordi helsesøster var tatt ut i streik! Er det mulig?! Lukas er snart 4 måneder og vaksinen skal jo egentlig taes når babyen er rundt 3 måneder, så vi var jo allerede på etterskudd.

Ringte helsestasjonen og var rimelig stresset. Heldigvis fikk de skviset oss inn på en time likevell, en time før vår planlagte time, så jeg måtte hive meg rundt for å få meg og Lukas klar. Begge to måtte droppe frokosten. Og vi kom frem akkurat klokka 11, da timen var! Yes!

Lukas ble veid og målt, om en uke er han 4 måneder og nå veier han 7075 gram og er 65 cm lang. De sjekket om han var sterk i nakke og rygg, og det er han. Han tok tak i leken til helsesøster og dro i den, og var veldig oppmerksom som alltid. Alt var tipptopp, kun vaksina som gjennsto.

Jeg gruet meg men måtte bare få det overstått. Vaksina var ikke populær, men det gikk utrolig bra, litt trøsting etterpå så var den glemt. Lukas har ikke reagert noe på vaksina enda, ikke feber, grinete, slapp eller noe. Så lang – så bra!:)

Hva veide din unge på 3 månederskontroll?

3 kommentarer

Siste innlegg