Hvilken barnegrøt?

Det er ikke lenge igjen til Lukas skal få smake både grøt og grønnsaker, og ærlig talt så gruer jeg meg litt. FOrdi…. da jeg var på butikken så skulle jeg kjøpe inn litt stasj å ha liggende i skapet, og gikk mot grøthylla! Men der ble jeg møtt av et haaaaav med ulike grøt-typer, og aner virkelig ikke hva som er best, og hva man bør holde seg langt unna osv. Defor ble det ikke kjøpt inn noe grøt. Heldigvis har jeg litt tid på meg enda.

Har surfet litt på nettet og lest ulike vurderinger av forskjellige grøte-typer. Så nå vet jeg iallefall hva jeg skal holde meg langt unna. De som jeg har bilde av her under fikk best i test, med masse næringsstoffer og lite sukker. Men er de virkelig de beste der ute? eller finnes det noe som er mye bedre for babyen?

Jeg tenkte å starte med potet og ikke grøt, men en dag må han jo få smake på grøt også.

 

Hva bruker du? Hva synes du er best? Har du noen tips til meg?


 

 

2 kommentarer
    1. Jeg bruker nestle sin grøt. Her gikk det først i hvete, ris og havre til og begynne med. Nå er det grøt med bringebæg og banan, eller den godnatt grøten du har på bilde. aner ikke hva som er best for disse søte små, det er vel fordeler og ulemper med “alt” kanskje.
      Har også prøvd å lage litt grøt selv, blander 0,5 dl hirse og 0,5 dl lettkokte havregyn med 3 dl vann som kokes opp, og koker i fem minutter. denne har jeg gjerne en isterningsbit med eplemos i for litt søtere smak. Funker greit. (Blir nesten to porsjoner da.. så litt i meste laget for et måltid)

Siste innlegg