En Milepæl

Om en uke og 4 dager har Lukas blitt hele 6 måneder! Utrolig hvor fort tiden går! Denne uka skulle vi prøve noe nytt: Han skulle få smake på noe annet enn morsmelk! Jeg bestemte meg for at potet var det førstge han skulle få smake på. Så jeg kokte opp en potet, knuset den så mye som det gikk an, og blandet den med litt morsmelk slik at det ble passe grøt-aktig! 

Jeg gledet meg til å se reaksjonen hans da han skulle spise det! Og det var veldig morro å se, han gjorde masse grimaser, som om det var veldig rart. Men gapet etter enda mer. Tror han synes det var litt spennende med noe nytt, og han spiste alt jeg ga han. Nå har han fått dette 2 dager på rad, og jeg kommer til å gi han det iallefall en dag til før vi introduserer en ny smak.

For å kjenne om poteten blandet med morsmelk var riktig konsistens måtte jeg smake på det. Å fysj, det anbefaler ikke! Ble helt kvalm av tanken på å smake på min egen melk, og var kvalm resten av kvelden. Fysj…..


 Lenge siden Prinsen min var så liten baby! 

2 kommentarer

Siste innlegg