Amming om natta

Hvor lenge bør man holde på med nattamming? Når sluttet du og din baby med amming om natten?

Jeg har hørt at mange mener man bør slutte når babyen er rundt 6 måneder. Nå er Lukas snart 8 måneder og vi ammer fortsatt om natta vi, for det er noe vi begge trives med. Noen netter ammer vi 3 ganger, andre netter 9 ganger, og av og til ammer vi ingenting. Men som oftest er det vell cirka 3 ganger etter at jeg har lagt meg. Det å amme om natta forstyrrer meg ikke i søvnen min, for jeg trenger ikke våkne opp ordentlig for å amme. Jeg mester det halveis i søvne. Vet ikke hvor lenge vi kommer til å holde på med nattamming, men så lenge vi trives med det begge to så ser jeg ikke noe problem  i å holde på en stund til…. 

4 kommentarer
    1. Vi holdt på te hu slutta med puppen vi når hu va 14 mnd:) nånn ganga våkna hu aldri,nånn ganga en og nånn gang mange ganga.

    2. Til 9 mnd alder med begge.
      Er veldig enig i at så lenge det ikke forstyrrer søvnen deres, så er det bare å kjøre på.
      Sånn rent næringsmessig sies det vel at man kan slutte fra 6 mnd alder fordi man da introduserer fast føde, men det er nok individuelt som alt annet. Fortsett med det så lenge det er hygge og ikke ulempe for dere 🙂 Det er jo noen som skal mene noe om hvordan andre bør gjøre alt.. Men ikke alle unger eller mødre ligger på gjennomsnittet og passer inn i en bestemt mal..

    3. Malene: Jeg er så enig med deg! Det er alltid noen som skal mene mye om hvordan man gjør ting med sin baby, men det er mor og barn som vet best, og ingen vet bedre enn mamman til babyen:)

Siste innlegg