9.Månederskontroll

I går var jeg på 9.månederskontroll med Lille Prinsen min. Hadde sett frem til denen timen siden det er så lenge siden sist vi har vært på kontroll. Var spennt på hvor mye han har gått opp i vekt, siden vi har begynt med fast føde siden forrige kontroll. Og resultatet var:

10,2 kg! Litt mindre enn jeg hadde trodd, men perfekt på kurvene. 

Lengden er 73,2 cm, og det er gjennomsnittet for gutter på hans alder. 

Fikk mye skryt som alltid, og heøsesøstra sa han hadde så god kvalitet over begevelsene sine. Og at han tenker og utforsker mye, noe som er veldig bra. VI var lenge inne hos helsesøstra, synes det er så koselig på slike kontroller jeg! 


Åh som jeg elsker min nydelige sønn

7 kommentarer
    1. Kjempekoselig på helsestasjonen,synd det blir lengre å lengre å vente på neste time,Natalie skal ikke inn før ho er 4 år 😛 Synes det er gøy å la en ekspert høre på språket hennes,ferdigheter o.l . Eneste som ikke er kjekt der er sprøytene,husker jeg gruuudde meg når trulta skulle ha sin første vaksine !

    2. Så fine dere er da 🙂
      Vi har time på tirsdag vi, men tror kanskje vi må avlyse den. Oline er syk, og litt usikker på om hun blir i tipp-topp form til da.
      Har vært innlagt på sykehus med henne, og da veide de henne, og hun veier 11 kg! Synes det høres mye ut, men Oline er litt stor for alderen sin, synes hun er veldig lang også! Bruker jo 80 i klær;P Barn er veldig forskjellige! Hehe 🙂

    3. tobletre: uffda, går det bra med henne? <3 synes ikek 11 kg er så mye. Lukas bruker strrelse 80-92 han da 😛 tidlig å bruke de størrelsene nå som han kun r 9 måneder, men det passer jo perfekt 😀

    4. Anette Røsand: enig! det er forferdelig å sitte å se de frå vaksine når det gjør så vondt :S det er ikke noe koselig nei. men ellers er helsestasjonen en hyggelig opplevelse 🙂 er det ikke kontroll før hun er 4 år? nei, det er vell oftest i starten 🙂

    5. Ja, går bedre nå 🙂
      Viktigste er jo at klærne passer 🙂 Kan jo ikke gå med for små klær bare fordi det er riktig str 😛 Også kommer det kanskje litt ann på lengden osv 🙂

Siste innlegg