Farlig Babyleke!

For noen måneder siden kjøpte jeg en babyleke på Barnas Hus. Merket er Bright Starts, og det er en aktiviseringstavle hvor babyen kan røre på mye for å lage lyder, åpne luker osv. I går lå Lukas på lekematta si og fiklet med denne leken! Plutselig begynte han å gråte helt uten videre, og han gråter aldri uten noe grunn! Jeg sto litt på avstand, og så ikke det som hadde skjedd.

Men da jeg gikk bort til han oppdaget jeg at fingeren hannes satt fast i Luken man kan åpne. Han prøvde  dra ut fingeren, men den var “stuck”. SKUMMELT! Hadde jo i verste fall kunne brukket fingeren. Jeg hjalp han løs, og det gikk heldigvis bra. Men synes det er veldig rart at de lager slike babyleker som babyen kan skade seg på! Tror jeg skal ta den med tilbake til BarnasHus, Lukas får iallefall ikke leke seg med den mer!!

 

Har du opplevd noe liknende? 

2 kommentarer

Siste innlegg