Tips til Barnehagestart

Da har mamma nettopp dratt, Lukas har sovnet og mammsen har litt tid til å blogge! Åh, som jeg elsker å ha besøk, det er alltid så koselig! Setter sånn pris på de stundene, og Lukas storkoser seg alltid han også!

I dag har jeg mye å tenke på, og mye å få på plass. Den ene tinger er hvor vi skal søke barnehageplass…. Det er jo en stund til enda, heldigvis, men synes det er stressende å ikke ha alt klart. Jeg liker å vite hva som kommer, og de siste dagene har jeg ikke følt at jeg har 100 prosent kontroll på fremtiden, noe som gjør meg stresset! . 

Hva bør man tenke på når man skal velge barnehage? 


7 kommentarer
    1. Hei! Har søkt nå jeg for høsten 2013… Det er jo ikke bare bare at barnet skal starte i bh… Det som er viktigst for meg er at det er erfarne og faste folk… ikke masse forskjellige ungdommer… lykke til!

    2. Stemme det ja linda,alle søknada bli sletta og man må søk på nytt fra nyåret.spille ikke nå rolle når man søke,stille ikke først i køa sjøl om man e først inn med søknad.for mæ va det viktig at barnehagen t adriana ikke va for stor,villa ha hu i familie bhg,for æ mene sånne forhold e best for dem minste barna etter sjøl og ha jobba i kommunal bhg i 8 år…plassering og åp i gstid e også viktig for oss.

    3. Heidi walstad: da vente æ litt med å søk, nok må finn ut først. har to æ kanskje ska søk på no da:) værtfall den rett attme oss 😀

    4. Jeg er både mamma og jobber i barnehage. Det jeg valgte etter når jeg skulle ha gutten i bhg var et helhets-inntrykk, hva de legger vekt på, om de er mye ute, varm mat, eller andre ting man er opptatt av. Det kan også være lurt å stikke innom på besøk, da får man ofte et inntrykk som er lettere å basere valget på.
      Selv valgte vi en gårdsbarnehage, da vi er veldig glad i dyr, og liker at han får kjennskap til de..

    5. Type bhg, beliggenhet, satsingsområde ol.
      Liker at bhg ikke er for stor til de minste jeg. Derfor styrer vi unna basebarnehage. Ellers har de mye å si hvordan vi kommer overens med de ansatte, greit å ta en tur å hilse på.

    6. Når du velger barnehage er det egentlig ikke så mye du behøver å tenke på eller bekymre deg for. Som over her, som sier at man styrer unna de største barnehagene, synes ikke jeg dette er en bekymring, da jeg selv jobber i en STOR barnehage, mens vi småbarna har små grupper, med max 9 barn på hver gruppe. noen barn må det være, for barnet skal tross alt sosialiseres med andre barn. Som sagt du trenger ikke tenke så mye, for i barnehageloven og rammeplanen vi er bundet til står det at vi skal i samarbeid med barnas hjem blabla bla.. og pedagogtilbudet skal være like godt i alle barnehager 😉 barnehagene er ikke noe å bekymre seg over i dag med de pedagogtilbudene man har! 😀 men man må også huske på at barnehagene ikke alltid kan følge foreldres ønsker da det også er andre barn man må ta hensyn til 🙂

Siste innlegg