Lykkelig

Det er små ting i hverdagen som skaper Lykke, og på Lørdagen følte jeg meg ekstremt lykkelig. Jeg er så utrolig heldig som er mamma til verdens herligste, og som får oppleve morsomme, hyggelige, utfordrende, koselige og lykkelige stunder sammen med han. Jeg blir stadig vekk sjarmert i senk av alle kommentarene han kommer med, han er jo så smart! Han prater perfekt og skjønner mye mer enn jeg forstår. Det merker jeg godt i hverdagen, og jeg må ofte le når  jeg innser hvor mye han faktisk forstår.

Lørdagen var det strålende vær, og bare det er jo til å smile av. Jeg er hundre prosent sikker på at vi er ferdig med vinteren, for nå om dagen har vi jo nesten sommertemperatur. Jeg tok med meg Lukas på en tur i vogna, og vi fant en barnehage å leke i. I solskinnet utforsket vi alle lekene på lekeområdet, og det som var morsomst var den bratte rutsjebanen. Etter at Lukas har rutsjet ca 15 runder sier han plutselig “mamma, du prøv” Og jeg måtte selvfølgelig ta utfordringen, selv om jeg synes det så litt for bratt ut for meg.

Da jeg rutsjet gikk det kjempe fort, og jeg datt nesten bakover. Litt for skummelt for meg, ja, akkurat som jeg trodde. Men Lille prinsen synes det var veldig gøy å se at mamma rutsjet, så da jeg var ferdig sier han: “mer mamma” mens jeg nøler. Men jeg greier ikke å motstå det forventningsfulle blikket hans, så jeg kaster meg rundt og hiver meg på en runde til. Og fy, hvor gøy det var. Det er faktisk utrolig gøy å være litt barn selv  i ny og ned. Vi hadde kjempe koselig mamma og Lukas tid, før vi dro hjem til Søs på besøk og Leket med Ariana.

 

 

1 kommentar

Siste innlegg