Statusrapport uke38

TERMIN: Når man har fullført uke 37 så er graviditeten fullgåen. Starter fødsel nå så gjør man ikke noe for å stoppe den. Babyen er ferdig, men skal bare legge på seg de siste ukene som gjennstår. Sykt å tenke på at jeg er så nærme termindatoen som er 1. April. Jeg føler meg ikke fødeklar, og det har virkelig ikke gått opp for meg at jeg strax er mamma til 2 søte små istedet for en.

PÅ VEI: Akkurat 37+3

NESTE KONTROLL: Er i morgen, åh som jeg gleder meg! Like spennende hver gang! Har merket aktivitetsforandringer nå som jeg har vært syk så lenge, en baby som har vært veldig mye roligere enn normalt. Så er spent på hva jordmor sier, og hvordan målingene er.


VEKTØKNING: Veier akkurat det samme som sist. Gikk jo ned en kg, og har ikke gått opp noe siden. Så totalt er jeg på 12 kg nå, en kg mindre en forrige svangerskap. Men svangerskapet er ikke ferdig enda, så vi får se hvordan sluttresultatet blir. Vekta bekymrer jeg meg lite for.

VANN I KROPPEN: Ja, men det er ikke så ille som jeg trodde det kom til å bli i og med at jeg fikk vann i kroppen så tidlig. Det stabiliserte seg, og ble liksom aldri mye verre. Men merker det litt i beina og litt i fingrene.

PLAGER: Den største og verste plagen er halsbrann. det er så ille at jeg ikek får sove om natta. Jeg bruker ikke noe for det heller, så har meg selv å takke. Men foretrekker å holde meg unna legemidler i graviditeten. Så får se om jeg holder ut, eller om jeg må syke til korset om det blir enda verre.

MELK I BRYSTENE: ja


MATKIKK : Ååh, nå har jeg fått en ny obsession, riskaker med ostesmak! Er helt hekta. Og hekta på appelsiner! Namanm. Men det verste eller beste av alt, jeg er hekta på lukten av kaffe. Før den er traktet. Kan stå med nesa langt nedi kaffeposen en evighet å bare lukte. Akkurat nå er det beste lukta i verden, hehehe, merkelige saker. Har faktisk begynt å drikke kaffe også, og jeg som aldri har likt annet enn iskaffe.

KYNNERE : Nei, er ikke det rart?

SULTEN: Er alltid sulten, men er litt kvalm også

HUMØR: Begynner å bli friskere, og derfor er jeg glad!!! Lei av å være syk, så godt å kjenne at kroppen begynner å bli bedre


NAVN: Vi satte oss ned en kveld for å diskutere dette, men kom ikke videre i prosessen

KJØNN: Babygirl

BARNEROM: Det er superfint, har lovet dere bilder,men ikke kommet så langt

UTSTYR: Mangler bare småtterier, men at er klart så babyen kan bare komme

AKTIVITET INNENFRA: Roligere nå som jeg har vært syk, men kjenner masse fortsatt ja. Akkurat nå har hun heldigvis flyttet seg slik at hun ikke presser sånn i ribbeinet på høyre side. Deilig

 

HODET NED: Ja, ingen tvil om det.  

OM FØDSELEN: Er litt nervøs ja, men tenker å ikke bruke så mye energi på å være nervøs. Får ta det som det kommer, og heller prøve å slappe av

TUNGT: Nei, faktisk ikke

UTÅLMODIG: Nesh, har god tid jeg. Skal nyte siste tiden jeg har med lilleprinsen før prinsessa kommer

SØVN: Strever med å sovne pga halsbrann, men elsker å sove, og er alltid trøtt på ettermiddagen og behøver en ekstra dupp



Store babymagen 🙂 

4 kommentarer

Siste innlegg