Det er viktig det

Før vi fikk barn nummer to fikk vi høre av flere som har mer enn et barn at det er viktig å få alenetid med det første barnet, etter at barn nummer to har kommet inn i familien. Jeg bestemte meg tidlig for at jeg ville ha en dag i uka hvor det kun var lilleprinsen og mammatid som var i fokus. En Lilleprins-mamma dag. Uten lillesøster og uten pappa. Bare oss to, skikkelig kvalitetstid!
Heldigvis er vi så heldige at vi har familie som stiller opp. I og med at kjæresten min jobber og går skole så er ikke han hjemme særlig ofte, så hvis jeg skal ha alenetid med lilleprinsen er jeg avhengig av at familie stille opp. Noe de virkelig gjør. I går var det famme som passet lillesøster mens jeg og lilleprinsen dro på Leos lekeland.Jeg har aldri før vært så lenge på lekeland! vanligvis er det nok med en time, men i går var vi i to timer. Vi storkoset oss, løp rundt, leket og rusjet masse!! Det var kjempe gøy, og selv om været var ekstremt dårlig, var det overraskende lite barn i lekeland. Følte nesten at vi hadde hele lekelandet for oss selv!

 

Etter lekeland dro vi på en diger lekebutikk (les; toysRus) og kjøpe masse leker. Planen videre var å kjøpe oss mat og is på restaurrant, men lilleprinsen ville heller hjem å leke med de nye lekene. Derfor kjøpe vi oss godis i stedet, og god mat, som vi koset oss med hjemme, mens vi leket med de nye lekene. Skikkelig kvalitetstid, jeg elsker slike stunder! 

0 kommentarer

Siste innlegg