Mitt første møte med politiet

Da vi bodde i USA ble vi stadig stoppet av politiet da vi var ute å kjørte, og ifølge dem hadde dem alltid en god grunn. Enten var det fordi vi ikke hadde stoppet lenge nok ved et stoppskilt, nemlig et sekund for lite, ellers så var det andre småting som dem pirket på. Altså saker ingen blir stoppet for i Norge, og de virket overivrige på å skrive ut bøter. Etter dette synes jeg det er ubehagelig å bli stoppet av politiet.

Her om dagen, midt i julestresset ble jeg stoppet for første gang i kontroll. Politiet stoppet alle bilene som kom fra alle retningene, og alle måtte blåse for å sjekke promille. Jeg hadde jo ingenting å frykte, for de som kjenner meg vet jeg er avholds, men likevell synes jeg det er litt ubehagelig å bli stoppet. Jeg blåste og fikk glatt kjøre videre. Politiet var veldig hyggelige og det var en grei opplevelse om man kan si det slik. Jeg er utrolig glad de har blitt ivrige på å ha slike kontroller, slik at de får stoppet alle skumle mennesker som ikke burde ha vært i trafikken. 

0 kommentarer

Siste innlegg