Oppsummering 2015

Da nærmer vi oss slutten på 2015, og snart trer vi inn i et nytt år, med blanke ark! Jeg har mange planer for 2016, mye jeg gleder meg til og ser frem til. Og noe som er litt vemodig. Permisjonen min tar slutt i Mars og i August blir det barnehagestart. Men før jeg hiver meg inn i det nye året, tenkte jeg å ha en liten oppsummering på 2015. Dette har vært et flott år, hvor vi har skapt mange fantastiske minner som jeg kommer til å huske på for alltid.

 

Årets Høydepunkt:

Det største vi har opplevd i 2015 er at vi i Mars ble foreldre til barn nummer 2, nemlig ei nydelig, perfekt lita prinsesse. Det er uten tvil det største som har skjedd iløpet av dette året. Det å bli 2 barnsforeldre har bare vært fryd og gammen, uten noe søskensjalusi eller våkenetter. Lillesøster sover like godt som storebror og har sovet hele natten fra dag 1. Overgangen fra 1 til 2 barn har gått overraskende lett.

 

Mitt stolteste øyeblikk:

Da jeg fødte i Mars hadde jeg kun et krav, og det var epidural. Men jordmoren jeg hadde var veldig imot epidural noe som førte til at jeg gikk gjennom hele fødselen uten smertestillende. Det var skummelt, men fy! Etterpå var jeg sååå stolt! Jeg har alltid sett på kvinner som har født uten smertestillende som superkvinner. Og nå kan jeg joine gruppen, jeg har gjort det jeg også! Og jeg overlevde. Hahha noe jeg var ganske sikker på at jeg ikke kom til å gjøre når jeg lå der. I ettertid er jeg faktisk bare glad for at jeg ikke fikk epidural, for nå har jeg bevist for meg selv at jeg klarer meg selv uten noe form for hjelpemidler.

 

Årets nedtur:

Nedturen dette året har vært ryggproblemene mine. Jeg har hatt to uker hvor jeg har vært mer eller mindre 100% invalid og hadd behov for hjelp til noe så enkelt som å lage mat og reise meg fra sofaen. Og føle seg så hjelpesløs er den verste følelsen i verden, og livet stopper litt opp. Man får jo ikke til å gjøre noe annet enn å sitte på sofaen, og slik kommer man seg ikke frem. I 2016 skal jeg på ryggskole på St.Olavs så jeg har troen på at jeg skal slippe å gå gjennom slike perioder igjen.

 

Beste ferie:

Nå har vi ikke vært på så mange ferier i år, men i sommer var vi på GranCanaria, på Radisson Blu Resort, og det var en fantastisk ferie. Der bodde vi i en luksusleilighet på en 5stjernes resort.(takk til svigers) Det var første ferien som 2barnsforeldre, og vi storkoset oss hele gjengen i sol og varme. Vi kjørte på båttur og besøkte andre steder, vi badet, ble brune, spiste god mat, badet i jacuzzi hver eneste dag og hadde det utrolig koselig.

 Årets beste investering:

Tidlig i år måtte vi vrakte gamle bilen vår, og tro meg, den var gammel. Og rett før fødsel var vi uten bil. Jeg måtte bruke starten på barseltiden til å lete etter bil. Pappa var med meg hver gang, og vi var å så på mange forskjellige biler før jeg fant en som jeg synes er helt perfekt

Ble litt kortere innlegg enn planlagt fordi jeg ikke har tid til å skrive mer this moment. Men kommer tilbake med mer etterhvert. Med dette vil jeg ønske dere alle ET SUPERT GODT NYTTÅR. Feir med måte alle sammen, og ha et strålende nytt år med masse glede! 

0 kommentarer

Siste innlegg