Forferdelig

Wæææ, i dag hadde vi det skikkelig ubehagelig da vi var ute å kjørte. I starten virket det ikke så glatt… Og siden det ikke virket glatt valgte jeg å kjøre en snarvei. Men denne snarveien var ikke så snar som den vanligvis er; den var nemlig dekt av is, med regn utenpå. Noe som resulterte i at bilen skled hit og dit, og jeg hadde svært lite kontroll. Tilogmed da jeg bremset helt ned, skled vi forover og vi klarte ikke å stoppe helt opp. Så glatt har jeg aldri opplevd før, men heldigvis kom vi oss frem tilslutt. Og jeg lærte tilogmed en ting; er det glatt ute, tar man ingen snarveier.

I ettertid tenker jeg at jeg er en erfaring rikere. For å bli trygg på slik føre, må det trening til. Jeg kjører uten piggdekk, og det er stor forskjell fra å kjøre med piggdekk som vi gjorde med vår forrige bil. Noen veier i Trøndelag er som skøytebaner nå for tiden. Noen steder er det ikke trygt å kjøre over 20km/t engang. Men om man tilpasser seg etter forholdene går det heldigvis som regel grei. 

1 kommentar

Siste innlegg