hvordan gikk det?

Forrige uke prøvde jeg å handle med et matbudsjett på 660 kr. Det var utfordrende, men likevell så funket det ganske greit. Da vi kom til Søndagen hadde jeg cirka brukt 100 kr mer enn budsjettet jeg hadde satt, men likevell: fra å bruke 1300-1400 på mat per uke, så er ikke 750 så ille. Jeg er ganske fornøyd med innsatsen.

Det eneste negative jeg har å si, er at mathandlingen ble mye kjedeligere enn vanlig. Det å ikke kunne kjøpe noe man plutselig får lyst på, eller noe annet enn det som står på lista, det var det som var vanskeligst. Men med god planlegging så er det overkommelig, og vi klarer oss faktisk fint på 750 kr. Vi spiste gode middager hver dag, og når helgen kom så kunne vi unna oss litt ekstra.

Skal prøve flere slike uker, for det blir mindre matkasting, og mye mindre sløsing. Noe som er veldig motiverende. 

0 kommentarer

Siste innlegg