Det må være farlig

Jeg har vært bevisst på dette lenge, men ikke orket å gjort noen endringer – helt til nå. Endelig våknet jeg og innså hvor farlig det faktisk er for kroppen å holde på slik jeg har gjort. Da tenker jeg ikke bare på vekt og utseende, men på helsa. Helsa er absolutt det viktigste! Sjokolade har vært min store avhengighet de siste årene, og jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at jeg har spist 400 gram sjokolade hver eneste dag.

Forrige uke tok jeg et valg. Nå var det nok, jeg tror ikke kroppen tåler dette kostholdet lengre. Nå var det slutt på sukkerholdige varer og godteri i ukedagene. Sukker skulle erstattes med trening og sunn mat. Var utrolig spent på hvordan det skulle gå, da jeg har vært ekstremt sukkeravhengig.

Heldigvis kan jeg nå, en uke etter oppstart, si at dette har vært lekende lett. Overraskende lett faktisk, og jeg kan undre meg selv over hvorfor jeg ikke har tatt dette valget tidligere. Fra å være avhengig av sukker, så kjenner jeg kroppen heller craver sunn mat, noe som er en veldig god følelse. Jeg har fått så utrolig mye mer energi, og fra å blekke utmattet klokken 21 hver kveld, så holder jeg det gående til 01 på natten fordi jeg er så energisk at jeg ikke greier å legge meg. Det føles bra! Er utrolig glad jeg endelig tok dette valget. Bedre sent enn aldri!


Dette har blitt en av mine nye frokostfavoritter; Skyr yoghurt med granola og blåbær. 


 


Ha en strålende uke alle sammen! Snart er det påske, og da er det lov å kose seg litt ekstra. Tilogmed for meg! 

2 kommentarer

Siste innlegg