Hipp Hurra, vi ble så glad

Dagen før 17.Mai sovnet jeg alt for tidlig. Det endte med at jeg våknet i panikk klokken 01.00 , ja midt på natten, fordi jeg hadde alt for mye å gjøre til den store dagen. Jeg kunne ikke sove mer når jeg hadde så mye på planen. Det bare å hive seg rundt; Bunad og skjorter måtte strykes, dress måtte gjøres klar, kake skulle bakes, og jeg måtte brette en haug med klær og i tillegg lage eggerøre. Ja og dekke bord da, for ikke å glemme det! Jeg sjonglerte mellom kjøkken, bad, stue og soverom, og ville få unna alt det man helst ikke skal stresse med tidlig en 17.Mai Morgen. Jeg ble ferdig klokken 03.30, men hadde egentlig ikke lys til å sove. Men for å fungere så må man ha søvn så jeg hadde ikke noe valg. Jeg satte alarmen på 07.00 neste morgen.


17.Mai våknet jeg først av alle. Jeg rakk å dekke på en god frokost før jeg vekte resten av gjengen. Vi fikk i oss en god frokost før det bare var å hoppe i finstasen. Barna ble utrolig nydelige i de fine bunadene sine. For første gang gikk vi i barnetoget sammen med barnehagen, noe som var utrolig stas. Lillesøster gikk det meste av runden selv, men avsluttet i vognen da hun var på nippet til å sovne.


Etter barnetoget dro vi rett til byen, med en liten stopp innom mamma og mannen først. Bytur på 17.Mai har alltid vært tradisjon for oss. Der så vi på borgertoget, kjøpte sukkerspinn og nøt all den fine 17.mai musikken. Da vi ble lei av å se på tog dro vi på Peppez for å spise middag. Der var vi samlet hele storfamilien, og vi hadde det utrolig koselig sammen.


Etter at vi hadde spist, kom finværet for fult. Solen steikte på himmelen, og det var varm og herlig. Enn å være så heldig da? Det va jo meldt regn hele dagen, men vi hadde jo nesten ikke regn i det hele tatt.  Vi fikk tatt noen fine bilder ute i solen, og etter en liten fotoshoot dro vi hjem til svigers. Det ble det servert grillmat, is, kaker, muffins og mye annet godt. I går ble vi stappmette alle sammen, jeg tror aldri barna har spist så mange is før. Og på 17.Mai er det lov. Barna hoppet på trampoline og jeg fikk noen herlige minutter i solveggen.


For en fantastisk dag! Gratulerer så masse med dagen alle sammen. Håper alle har hatt det fint!

2 kommentarer

Siste innlegg