Aldri opplevd maken

På Søndagen var det åpen dag på Sverresborg Museum. Jeg kom ikke på det i farta da jeg våknet på morgenen, derfor var det flott at jeg fikk en Notification på Facebook som minnet meg på hele greia. Det pøsregnet ute, men jeg har bestemt meg for at været aldri skal få sette en stopper for planene jeg har, så det var bare å kle seg godt. Barna ble kledd i gode regnklær og støvler, og jeg tok på meg en allværsjakke. Støvlene var på, men jakkevalget viste seg å være elendig..

 

Da vi hadde tuslet rundt en times tid, var jeg gjennomvåt. Vannet hadde gått rett gjennom jakken, og det rant store vanndråper på innsiden av jakka. Genseren var våt, og Bhen likeså. Jeg har aldri vært så våt av regn tidligere, og jeg innså ganske snart at det er på tide å finne frem regnjakken som er godt gjemt i skapet hjemme. Allværsjakke funker bare  ikke i sånn vær. Det pøste  ned i store strømmer, og det er sjelden det regner så mye! Det er i alle fall sjelden jeg er ute i sånt vær!

 

Men til tross for regn og våte klær, så storkoset vi oss. Vi tuslet inne i husene på museet, og gikk og så på dyrene. Vi fikk prøve å skyte med pil og bue, og vi tuslet på fjelltoppen og så utsikten over hele byen. Vi spiste niste, og så på Gråtass traktoren. Vi fikk til og med smake godis fra gamledager! En super dag ute i shitværet som vi så pent sier det på trøndersk!

1 kommentar

Siste innlegg