På Leting etter en malstrøm

Etter å ha sett barnefilmen om musen Gamba på Viaplay så ble det plutselig veldig spennende med Dragsug, eller malstrøm som det også kalles. Etter å ha sjekket litt rundt så ble vi tipset om å dra til Selbusjøen som ligger ca 10 minutter unna Klæbu sentrum. Der er det et kraftverk, og stor kjangse for å møte på et dragsug fikk vi høre.

Vi ble litt skuffet da vi kom fram, for dragsuget var ikke mye å skryte av. Det var et bittelite hull i vannet, men likevell sterk nok strøm til at en pinne ble fanget opp av virvelen. Og da var det jo ganske spennnede likevel. 

Jeg husker jeg var på samme plass da jeg var lita, for jeg minnes at jeg har sett en ganske stor malstrøm da vi var på tur med pappa en gang. Nå vet jeg ikke om dragsuget var veldig mye større, eller om det føltes større siden jeg selv var mye mindre da, men jeg tror det var noe større den gangen. Spørs om vi må dra tilbake en tur senere, i håp om å få se en litt større virvel. Men det var moro dette, det er jo ikke hver dag man møter på et dragsug akkurat. 

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg