Det er flest hverdager

Ofte blir det slik at man venter til helgene med å dra på utflukt, for hverdagene går så fort at man ikke rekker å gjøre mye annet enn det man vanligvis gjør. Er man hjemme klokken 17, og middagen er ferdig spist innen klokken 18, er det ikke mye tid igjen til å finne på noe. Barna skal jo bades og legges innen klokken 19 eller 20, og da går timene fort unna.

 Jeg synes ukene går alt for fort, og helgene likeså. For å rekke alt man ikke rakk i løpet av uken, må det tas igjen i helgene. Da ender man opp med helger stappfulle av planer, og ingen tid til å slappe av å ikke gjøre noe som helst. Heldigvis trives jeg best med å gjøre mye, men nå har jeg også bestemt meg for å ta tilbake hverdagene. At det er hverdag skal ikke stoppe oss fra å ha det moro eller å finne på noe utenom det vanlige. 

Derfor tok jeg med barna og mannen på skogstur etter jobb på Mandagen. Vi hadde planlagt at middagen skulle spises ute, og barna var ikke vanskelig å be. Vi hadde med oss engangsgrill og slo oss ned ved et vann. Vi brukte vel cirka et kvarter på å komme oss dit, så det ble en fin tur. På grillen grillet vi både kylling og pølser, så vi ble gode og mette hele gjengen, til og med endene som badet likeved. De fikk nemlig masse mat de også.

 En super herlig ettermiddag. Det er slike dager som blir husket, og slike dager som skaper nye minner som er verd å ta med seg videre.

1 kommentar

Siste innlegg