Kaos

Nå har jeg snart vært alene med barna en uke, og tiden på kveldene når barna har lagt seg, har jeg brukt til å fullføre julevasken. Klesskap er ryddet, klær er solgt unna, sofa og stoltrekk er vasket, det er vasket under sofa, TV Benk og på lister. Alt det man kanskje ikke gjør så ofte, er nå endelig unnagjort. Kalenderpakkene er pakket og hengt opp, og i tillegg er noe julepynt funnet frem.

Nå kan julen bare komme for min del. Jeg er så glad for at jeg nesten er ferdig med alle julegavene, for da kan jeg bruke Desember på å slappe av å kose meg i stedet for å stresse i butikkene. Da er det egentlig bare å bruke tiden på å komme i julestemning, se julefilmer og lage julepynt. Ingen ting gir meg mer julestemning enn snø, men det er ingen garanti for at vi får snø i år heller. Derfor må jeg ty til andre metoder for å finne julestemningen. Jeg gleder meg til Desember kommer, og førjulstiden begynner, det må være den koseligste tiden i året.

Tilbake til overskriften: Når jeg er i gang med storopprydding, ender det alltid med at jeg ROTER noe ekstremt først. Jeg drar ut alt som finnes i skap og skuffer, for å organisere på nytt, og for å finne ting som ikke behøver å være i den aktuelle skuffen. Slik har det vært mye av den siste uken. Da jeg endelig følte jeg hadde kommet litt i mål kommenterer naboungen at det er så rotete. #denfølelsen. Hahah, men sant skal sies, med leker utover hele gulvet så blir det fort litt rotete. Men leker må man bare tåle når man har barn, så det å ha leker i stuen synes jeg er helt ok

4 kommentarer

Siste innlegg