Påkjørt

På Torsdagen var jeg ute å kjørte med barna, for vi skulle nemlig på middag hjemme hos mamma. Da vi kjørte bortover veien ante vi fred og ingen fare, hørte på musikk og koset oss i bilen.

Plutselig var det en bil som brøt vikeplikten sin, og nesten krasjet rett inni oss. Heldigvis oppdaget jeg at han var i ferd med å bryte vikeplikten så jeg rakk å brååbremse, og med glatt vei og noen meters ekstra bremselengde, så ble det så vi akkurat unngikk å treffe hverandre. Huff, jeg blir så skremt av slike hendeler, det gir meg alltid en real støkk, det var jo så nære! Det er ikke en selv som er en fare i trafikken, men det er alle uoppmerksomme sjåfører man kan risikere å møte på!

Etter å ha kommet til hektene igjen så greide vi heldigvis å nyte en fantastisk middag hjemme hos mamma. Det var vell egentlig bare jeg som ble påvirket av hendelsen, for barna merket nesten ikke noe til det. Heldigvis! 

Kjør forsiktig, følg reglene og vær våken  i trafikken! Det er alt for ofte jeg opplever at folk bryter vikeplikten, og de som gjør det burde aldri ha fått beholde lappen.

3 kommentarer
    1. Uff! Det er så skummelt når folk ikke overholder trafikkreglene! Man kan være en perfekt sjåfør, men bli påkjørt av sånne folk! Bra det gikk bra <3

    2. Uff. ikke noe gøy. Selv sitter jeg som en hauk i passasjersetet, rett og slett for å holde øye på alle rundt oss. Jeg er livredd for å havne i en slik situasjon, haha.

Siste innlegg