Den årlige tradisjonen

Forrige Fredag reiste vi på Hytta til Johnny ganske rett etter jobb. Jeg var spent på fergekøen, men det så ut til at folk hadde tatt påskeferie mye tidligere enn oss, for vi slapp unna alt av kø.  Denne helgen har vi alltid hatt en tradisjon med å dra på hytten til johnny, og dette året var intet unntak.

Fergeturen ble en utfordrende opplevelse, jeg har aldri før opplevd så store bølger når jeg har vært med ferga!  det var så ille at de bremset ned farten slik at man ikke skulle merke så mye til bølgene, men de var ikke til å unngå å se. Jeg ble faktisk litt sjøsyk tilogmed, og det har jeg iallefall aldri vært borti! Men vi kom oss heldigvis helskinnet frem tilslutt. 

Hytta ligger ved Lysøysund, som ikke er så langt fra Bjugn. I Bjugn handlet vi noe småtterier vi tok med oss på hytten, og da vi kom frem var middagen servert. Vi spilte og koset oss den første kvelden, akkurat slik man skal gjøre på hyttetur. Fordelen med denne hytten er at det ikke er mobildekning og ikke innlagt strøm, så her blir man tvunget til å logge av, og det er faktisk veldig godt. Endelig følte jeg stresset i kroppen slippe taket, og hjerterytmen føltes mer normal enn på lenge. På Lørdagen feiret vi prinsessa vår, og hadde bursdagsfeiring for henne. Det er Elsa og Anna som gjelder, og selvfølgelig skulle hun få dette som tema. Det var også gaveoppakkning, for vi hadde nemlig drasset med oss alle bursdagsgavene på hytta. Det ble nok av spennende leker å leke med for å si det mildt. Været var vi ikke så heldige med, for det pøsregnet hele lørdagen og var rundt 5 varmegrader. Men vi lot ikke været stoppe oss, vi tok på oss uteklærne, så dro vi på isfiske hele gjengen. Det var moro, isfiske har jeg aldri vært med på tidligere, og det var litt av et prosjekt å borre hull i den tykke isen. Vi fisket lenge, men det var ingen napp å få. Senere på dagen tente vi bål og grillet pølser, det hører hytteturer til! Og bittelitt senere så kom jammen meg Påskeharen på besøk også, til stor glede både for liten og stor. God påske til dere alle!

1 kommentar

Siste innlegg