Årets Treningsmål – Trondheim Maraton

Dette året har noen av oss ligget i hardtrening for årets treningsmål, nemlig Trondheim Maraton. Jeg derimot, meldte meg på i siste liten, kanskje en måned før maratonen var, fordi vi fikk en hyggelig invitasjon til å delta via arbeidsgiver, og da kunne jeg nesten ikke si nei. Planen var å løpe 5 km, noe som er overkommelig for min form, men i år ble det slik at lillesøster ville være med hun også. Og det ble bestemt bare noen få dager før start.

Og siden lillesøster var med, tok vi hele runden i hennes tempo, naturligvis. Det ble både løping, gåing, pauser og dansing gjennom løpa, i tillegg til flere drikkepause og en liten spisepause. Vi hørte på musikk og koset oss med en hyggelig treningstur sammen med halve Trondheims befolkning. De som ikke deltok, sto å heiet gjennom løypa, og det var litt av en opplevelse! Veldig moro!!

Nå kom ikke vi i mål på noe rask tid, og vi slo ingen rekorder. Men det var så hyggelig å delta, og veldig god stemning i byen. Etter løpet, dro vi innom Brukom som hadde utsalg midt i sentrum, så kjøpte vi noen rulleskøyter til Lillesøster. Vi rullet tilbake til Solsiden, der vi ventet på samboer som deltok i halvmaraton, hakke sprekere enn oss. Og da vi alle var i bilen på vei hjem, var vi ganske så slitne hele gjengen. Resten av kvelden tok vi det rolig hjemme, og jeg ladet opp til en lang dag/døgn med fasting som jeg hadde foran meg.

 

0 kommentarer

Siste innlegg