Be Careful what you wish for

Helt siden starten av November har jeg ønsket meg snø, for da kommer julestemningen for fult. Snø var liksom det eneste jeg mangler når juletreet var pyntet, og julepynten var tatt frem. Nå de siste dagene har det snødd noe helt ekstremt mye her i Trondheim, som er helt fantastisk. Og  jeg er sikker på at vi har fått godt over en meter med snø! Ønsket mitt ble endelig oppfylt. MEEEEN, for en jobb det er med all den snøen, jeg har ryddet snø i flere timer i dag, og det er tung jobb. Når man endelig er ferdig, kommer det en meter til, og da er det bare å begynne helt på nytt.

I tillegg var det meldt snøstorm i dag, noe jeg opplevde da jeg var ute å kjørte på en mørk landevei. Jeg så hverken vei eller noe som helst foran meg, og jeg kjørte egentlig i blindet. Det er noe av det verste jeg har opplevd som sjåfør, men heldigvis kom vi oss hjem uten å kjøre utfor veien. Det har vært nok trafikkuhell i Trøndelag de siste dagene på grunn av dette snøværet.

For å få ennå mer julestemning har vi pyntet pepperkakehus i dag, spist julegrøt, og tent opp bålpanne utendørs. Det er så utrolig koselig. Kaninen synes også det er moro å bli me ute i snøen, og elsker å utforske selv om det er litt skummelt.

 

0 kommentarer

Siste innlegg