Bot fra hotellet og NM i Sjakk

Jeg har tidligere nevnt at jeg skal komme med et innlegg fra NM-uken vi hadde før sommerferien, så her kommer det endelig:

Før ferien startet hadde jeg ei uke på Hjemmekontor, eller hotellkontor fordi Storebror skulle delta på Sjakk NM. Dette er den største turneringen i sjakk vi har vært med på, og det var litt av en opplevelse. Ferien min hadde ikke begynt enda, for dette var uken før ferien, men hotellkontor fungerte utrolig bra. NM foregikk i Valhall Arena, og vi bodde på Scandic Helsfyr med en god sjakkrabatt. Vi bodde på hotellet i 9 netter, og ble fort vant til en deilig hotellfrokost på morgenen.

I NM var det totalt 9 runder man skulle gjennomføre, og det var startsett en runde hver dag. En av dagene var det to runder, og en dag var det NM i lynsjakk på kvelden i tillegg. Jeg hadde utrolig lyst å delta på NM selv, men er nok ikke god nok enda, så bør sikkert trene litt mer før jeg kan delta. Dessuten jobbet jeg jo, og det var vanskelig å få til begge deler. Men kanskje jeg kan delta neste år om jeg blir litt flinkere 😁😁🥳

Storebror har jo ikke holdt på med sjakk å veldig lenge, men gjorde et veldig bra, men seier i flere runder. Han vant ikke alle rundene, og det ble ingen pall-plassering denne gangen, men vi er utrolig stolte over utviklingen på så kort tid. Sjakk er utrolig moro, både for oss og barna, og nå slå han oss rett ned i støvlene på kort tid. 😊

Det å bo på hotell i 9 netter, og bare ha et rom å være på for 4 stem kan gå på tålmodigheten løs. VI ble faktisk veldig lei av å bo på hotell til slutt, og var glad vi hadde gått for AirBNB løsning i Kristiansand når turen gikk videre dit.

Den ene dagen på hotellet var vi så uheldig at vi greide å knuse glasset på et veldig fint bilde på veggen, og da varslet vi så klart de som jobber på hotellet. Det endte med ei “bot” på 1000 kr, som jeg fikk prutet ned til 500 😂 Kjedelig uansett, men rammen måtte erstattes. Slike uhell er noe om kan dekkes av forsikring man har, men i vårt tilfelle var egenandelen høyere enn boten. 😴

Da jeg pakket til ferie trodde jeg vi hadde solgaranti men Oslo viste seg ikke fra sin beste side værmessig. VI hadde styrtregn, regn, sol og kraftige tordenskyer uken vi var der. Det ble heldigvis noen gode solglimt innimellom, men søkkvåt klarte vi også å bli.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
0 kommentarer

Siste innlegg